طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 25 مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار در روز چهارشنبه با افت ۳۰۰ تومانی در کریدور پنجم چند قدمی عقب افتاد. کاهش تدریجی دلار طی چند روز گذشته معامله گران عجول را وارد فاز فروش کرده است. تحلیلگران اقتصادی طبقه بعدی اسکناس دلار را نیمی از کانال هشتم کریدور پنجم می دانند.





به گزارش افق میهن،

قیمت دلار در پنجمین روز هفته با افت ۳۵۰ تومانی در کریدور پنجم کاهش یافت و در نیمه پایینی آخرین کانال کریدور پنجم معامله شد.

بررسی بازار ارز نشان می دهد که فشار فروش در صبح چهارشنبه کمی بالا بوده است. البته برخی اخبار از بازار ارز حاکی از افزایش تقاضا در پایان معاملات روز چهارشنبه بود.

پیش بینی قیمت دلار

برخی از تحلیلگران اقتصادی معتقدند تلاش سیاستگذاران در روزهای اخیر باعث کنترل قیمت دلار شده است وگرنه این لایحه به راحتی وارد کریدور بالاتری می شد. با این وجود، به نظر می رسد سیگنال اصلی نزولی از قیمت تتر و کاهش قیمت درهم به بازار ارز رسیده و به سیاست گذاران کمک کند.

برخی معامله گران دلیل عدم صعود دلار به کریدور ششم با وجود اخبار نامطلوب سیاسی را عرضه زیاد ارز در بازار و جمع آوری نقدینگی ریالی با نرخ روز توسط بازارساز می دانند. آنها معتقدند چپ پر از سیاستمداران است. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در صورت عدم ارسال اخبار نامطلوب به بازارها، نوسانات نزولی همراه با کاهش سرسام آور دلار قابل پیش بینی است.

شایان ذکر است که آرامش نسبی در اوضاع سیاسی خاورمیانه و احتمال آتش بس در غزه، بسته شدن بازار هرات و تشکیل کابینه دولت چهاردهم و نیز احتمال احیای مجدد آن. برجام به قیمت دلار در سه روز گذشته کمک کرد. از سوی دیگر تامین خودرو و قفل شدن وجوه در حساب های وکالتی منجر به انباشت نقدینگی از بازار ارز شده است.

قیمت تتر از دلار عقب افتاد

پوند انگلیس با قیمت ۷۶ هزار و ۹۰ تومان معامله شد و ۴۰۰ تومان کاهش یافت. قیمت یورو ۶۵ هزار و ۲۹۰ تومان بود و ۲۰۰ تومان کاهش را به ثبت رساند.

لازم به ذکر است روز یکشنبه اسکناس دلار ۴۹ هزار و ۵۳ تومان و حواله دلاری با ۱۸۱ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۴۵ هزار و ۳ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

نماد داده پارس










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا