طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 26 آذر 1402 / حرکت رنج دلار در بازار نیمه تعطیل ارز

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت دلار امروز بدون تغییر باقی ماند و در همان محدوده هفته گذشته حرکت کرد. اگرچه سیگنال اخبار سیاسی در هفته گذشته توانایی تاثیرگذاری بر قیمت‌ها در بازار ارز را داشت، اما پراکندگی ارز و فشار تقاضا از سوی سیاست‌گذاران این لایحه را به انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی رسانده است.



به گزارش ایران تحلیل، امروز دلار همانند روزهای پایانی هفته گذشته ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان معامله می شد. بازار ارز امروز نیمه تعطیل بود و معاملات چندان موفق نبود. معامله گران، تعطیلات فردا و فرا رسیدن روزهای آخر آذر آنها آن را دلیل توقف بازار می دانند.

لازم به ذکر است ماه گذشته دلار در انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی قرار داشت و قیمت این اسکناس به دلیل سیاست ارزی بانک مرکزی منجمد شد. پس از جنگ حماس و اسرائیل، قیمت دلار تا کریدور ۵۰ هزار تومانی بالا رفت. اقتصاددانان دو نوع تحلیل برای بازار ارز ارائه می دهند. اولاً منطقه مورد نظر خواست سیاستگذاران است و ثانیاً فشارهای تقاضا مانع از کاهش قیمت دلار می شود.

آیا نشانه هایی وجود دارد که دلار در حال افزایش است؟

با توجه به اینکه قیمت دلار حدود ۱۵ درصد از ارزش ذاتی این اسکناس است، تجربه نشان داده است که در دوره های گذشته قیمت پس از کاهش و … هر گاه قیمت ۱۵ تا ۲۰ درصد از ارزش ذاتی باشد. ارزش حذف شده تغییر در راهرو بود، روند قیمت این است که شارپی سقف را قطع کرد.

این هفته اخبار قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد منتشر شد. این قطعنامه به طور مثبت توسط ۱۵۳ عضو تصویب شد و خواستار آتش بس فوری بشردوستانه در غزه و آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی زندانیان است. بنابراین این احتمال وجود دارد که قیمت دلار دوباره به کریدور ۴۰ هزار تومان برگردد و در محدوده ۴۷ تا ۴۸ هزار تومان به حد پایینی برسد و سپس سقف بالای ۵۸ هزار تومانی قبلی را که ۵۰ هزار تومان بود بشکند.

لازم به ذکر است هفته گذشته رئیس کل بانک مرکزی از انحلال یک موسسه اعتباری دیگر تا پایان سال خبر داده بود. وی نام این موسسه را ذکر نکرد اما در مرداد در همان ماه دو موسسه نور و توسعه منحل شد. این مشکل با توجه به سیاست یکجانبه گرایی بانک مرکزی و اقدامات شارپ در سال گذشته و بعد از ریاست آقای فرزین مانند انحلال اتحادیه صرافان باعث می شود مردم سپرده گذاری در بانک را به سپرده های دیگر مانند دلار، طلا و … ترجیح دهند. سکه.

دلار در بازارهای همسایه کاهش یافت

لازم به ذکر است امروز قیمت دلار در بازارهای همسایه روند نزولی داشت. قیمت دلار هرات با ۲۵۰ تومان کاهش ۵۰ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانی با ۷۰ تومان کاهش با قیمت ۵۰ هزار و ۲۴۰ تومان معامله شد. درهم امارات بدون تغییر ۱۳۸۲۰ تومان معامله شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا