طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 26 بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:






در پنجمین روز هفته قیمت دلار افزایش یافت. این افزایش قیمت در سایر ارزها اتفاق افتاد و دلار نیز نسبت به روز گذشته ۲۵۰ تومان افزایش قیمت داشت. برخی از معامله گران معتقدند که سیاست گذار عرضه دلار را محدود کرده است تا در روزهای پایانی سال دست خود را پر نگه دارد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه با ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش در مرحله چهارم کانال پنجم کریدور به قیمت ۵۰ هزار تومان معامله شد.

اقتصاددانان معتقدند دلار در محدوده محدودی گیر کرده است. حداقل قیمت این اسکناس را ۵۴ هزار تومان و حداکثر آن را ۵۶ هزار تومان فرض می کنند. به گفته تحلیلگران بازار مالی، در خوش بینانه ترین شرایط، دلار می تواند به ۵۲ هزار تومان بازگردد.

آیا قیمت دلار در حال تثبیت است؟

امروز زمزمه هایی در بازار ارز شنیده می شد مبنی بر اینکه صرافی های متولی تامین ارز دولتی با افرادی که برای دریافت دلار دولتی ثبت نام کرده اند تماس گرفته و اعلام کرده اند که نمی توانند دلار بفروشند. این مشکل عملاً فضا را به حدی شلوغ کرده است که سیاست‌گذار دیگر قادر به پمپاژ دلار نیست و نمی‌خواهد دست‌هایش را بیش از گذشته خالی کند. این مشکل این ایده را تقویت کرد که قیمت دلار در سال آینده بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

تحلیلگران بازار مالی می گویند در صورت تثبیت قیمت دلار در نیمه کریدور ۵۰ هزار تومانی در پایان هفته جاری، احتمال عدم افزایش قیمت دلار و ادامه روند فعلی در هفته آینده وجود دارد.

پوند با افزایش قیمت دلار کاهش یافت

لازم به ذکر است که تحولات قیمتی در بازارهای مالی در روز چهارشنبه ۲۵ بهمن اکثر ارزها افزایش یافتند. درهم ۲۱۰ تومان با قیمت ۱۵ هزار و ۲۹۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت تتر با ۱۰۰ تومان افزایش به ۵۵ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. پوند انگلیس روز چهارشنبه ۲۰۰ تومان کاهش محدود را ثبت کرد و ۶۹ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. قیمت یورو با ۱۱۰ تومان افزایش به ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا