طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 26 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در هفته های اخیر و پس از سقوط بالگرد ریاست جمهوری با نوساناتی همراه بوده و بازار ارز راکد مانده است. اقتصاددانان عدم اطمینان در مورد چشم انداز اقتصادی را دلیل نوسانات دلار و سایر ارزهای مهم در یک منطقه خاص می دانند. آنها معتقدند این وضعیت برای بازارهای قبل از هر انتخابات عادی است. تحلیلگران بازارهای مالی انتظار دارند در هفته نیمه تعطیلات آینده نیز همین محدوده قیمتی برای دلار حفظ شود.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار برای سومین هفته در حال افزایش است خرداد در کانال هشت و نهم کریدور پنجم در روندی بود و از ۲۰۰ تا ۶۰۰ تومان در نوسان بود. سرانجام این اسکناس در آخرین معاملات روز پنجشنبه در انتهای آخرین کانال کریدور پنجم به کار خود پایان داد.

برخلاف سایر بازارها، بازده دلار در هفته جاری شاهد افزایش محدود کمتر از یک درصدی بود. معامله گران این رشد بازدهی را چشمگیر نمی دانند و معتقدند دست پر بازارساز و کاهش تقاضا در ماه های جاری بازار را به حرکت در می آورد و این مشکل امواج کوچک مثبت یا منفی در بازار ارز ایجاد می کند.

پیش بینی قیمت دلار

اقتصاددانان بازار ارز در هفته گذشته را پیش بینی کردند خرداد می گویند نوسان خاصی در قیمت دلار نخواهیم داشت. آنها معتقدند که ما به طور سنتی در زمانی هستیم که سمت تقاضا برای دلار ضعیف است و بازارسازان دستشان پر است. به همین دلیل می توان قیمت دلار را در محدوده های فعلی پیش بینی کرد.

لازم به ذکر است با وجود تعطیلی روز دوشنبه ۲۸ خرداد از آنجایی که عید سعید قربان و بازارهای اطراف بیشتر تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته اند، می توان پیش بینی کرد که در هفته آینده نوسان خاصی در قیمت دلار وجود نخواهد داشت؛ اما هر چه به انتخابات نزدیک می شویم، تاثیر برخی ایده ها بر قیمت دلار بیشتر می شود.

نتیجه انتخابات برای دلار چیست؟

تحلیلگران بازار مالی می گویند نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری منجر به نوسانات بیشتر در نرخ دلار می شود. آنها سیاست های کاندیداها در خصوص توافق، برجام و تعامل با سایر کشورها را در بازار ارز موثر می دانند و پیش بینی می کنند که این امر محقق شود. تیر سمت تقاضا احتمالا تا حدودی قوی تر خواهد بود.

تتر با قیمت دلار تنظیم شده است

لازم به ذکر است قیمت درهم روز پنجشنبه ۱۶۰۰۰ ۶۰ تومان بوده است. تتر ۵۹۰۰۰ و ۱۵۰ تومان بود.

پوند انگلیس ۷۵ هزار و ۴۲۰ تومان و یورو ۶۳ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد.

لازم به ذکر است روز پنجشنبه اسکناس دلار ۴۵ هزار و ۶۲۴ تومان فروخته شد و حواله دلاری ۴۲ هزار و ۵۹۹ تومان نیز عرضه شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا