طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 26 دی 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در سومین روز هفته به دلیل حضور فعالتر سیاستگذاران در بازار ارز کاهش یافت. پیام درمانی، محدودیت ارز و نقش فعال بازارساز، این اسکناس را به گام های اولیه کانال ۵۲ هزار تومان رساند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در روز دوشنبه ۲۵ دی با گپ منفی بازگشایی شد و به زیر کانال نیم ۵۲ هزار تومانی سقوط کرد. این اسکناس در افتتاحیه بازارها ۶۰۰ تومان کاهش یافت و در انتهای کانال ۵۲ هزار تومان قرار گرفت و در پایان بازار در سومین روز هفته ۵۲ هزار و ۲۵۰ تومان بسته شد.

بررسی بازار ارز توسط خبرنگار ایران تحلیل نشان دهنده تعادل عرضه و تقاضا است. برخی معامله گران حضور بازارساز را قویتر از روزهای گذشته می دانند. اقتصاددانان بر این باورند که محدوده فعلی به مرز حساس دلار برای بازارساز تبدیل شده است. در روزهای اخیر معامله گران گفته اند که عرضه دلار در بازار محدود است و این روند در دو روز اخیر اندکی تعدیل شده است.

اخبار بانک مرکزی گشت و گذار

اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در خصوص عرضه شمش به مرکز طلا و ارز روز یکشنبه سیگنال مثبتی را به بازارهای مالی ارسال کرد. با این حال بانک مرکزی روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه ای در سایت رسمی خود از ممنوعیت ارائه گواهی سپرده بر اساس سکه و شمش طلا خبر داد که با انتقادات گسترده ای مواجه شد.

بورس کالا در واکنش به این اقدام، مخالفت خود با انتقال طلا و شمش به بازارهای دیگر را اعلام کرد. با این حال سیاستگذار همچنان سوار بر موج اخبار و کنترل حرکت قیمت دلار در بازار پشت خط است.

روز دوشنبه قیمت دلار در بازارهای همسایه کاهش یافت. دلار سلیمانیه ۵۲ هزار و ۷۵۰ تومان و دلار هرات ۵۱ هزار و ۸۶۰ تومان معامله شد. درهم امارات ۱۵۰ تومان با قیمت ۱۴ هزار و ۳۸۰ تومان معامله شد.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا