طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 28 بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در هفته گذشته بهمن در محدوده ای از رنج نوسان داشت. سیاستگذار با توزیع ارز و ثبت نام خودروهای وارداتی روند صعودی قیمت ها در بازارهای مالی را متوقف کرد. کارشناسان اقتصادی در هفته اول اسفند در صورت آرام شدن اوضاع سیاسی انتظار دارند قیمت ها در سطوح چهارم و ششم کریدور ۵۰ هزار تومان افزایش یابد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در هفته گذشته افزایش یافت بهمن با بازدهی مثبت بسته شد. این اسکناس در آخرین معامله روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ۵۰ هزار تومان در سطح هشتم کانال پنجم کریدور معامله شد و این بالاترین قیمت دلار در هفته گذشته بود. معامله گران بر این باورند که سیاستمداران عرضه دلار را محدود کرده اند تا در روزهای پایانی سال با کمبود پول مواجه نشوند.

مقام پولی کشور در راستای تثبیت قیمت دلار علاوه بر مبادلات ارزی توانست با صدور گواهینامه های ویژه و ثبت نام خودروهای وارداتی، روند صعودی قیمت ها را در بازارهای مالی مهار کند. در عین حال به نظر می رسد آرامش نسبی در خاورمیانه را نیز باید اهرمی برای ثبات قیمت دلار دانست.

آیا محدوده قیمت دلار ادامه خواهد داشت؟

اقتصاددانان برای قیمت دلار در روزهای اخیر بهمن و هفته اول اسفند انتظار جایزه ۵۰ هزار تومانی بین راه پله چهار و شش راهرو را دارند. آنها می گویند که دلار تا پایان سال در محدوده قیمت فعلی با نوسانات محدود معامله می شود. اما در نهایت قیمت دوباره به سقف راهروی ۵۰ هزار تومانی خواهد رسید. با این حال، ظهور یک روند در بازارهای مالی به وضعیت تنش در منطقه بستگی دارد.

تحلیلگران بازار مالی معتقدند علیرغم اینکه بدنه سیاسی تلاش می کند قیمت دلار را در محدوده مشخصی ثابت نگه دارد. اما تمایلی به عقب نشینی به زیر کریدور ۵۰ هزار تومانی ندارد.

دلار پشت خط افزایش یافت

لازم به ذکر است که روند قیمت دلار در بازار پشت سر یک روند صعودی است و دلار به سطح پنجم کریدور ۵۰ هزار تومانی رسیده است. پنجشنبه ۲۶ بهمن اکثر ارزها افزایش یافتند. درهم با ۲۰ تومان حق بیمه با قیمت ۱۵ هزار و ۳۳۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت تتر با ۱۰۰ تومان افزایش به ۵۵ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. پوند انگلیس روز پنجشنبه افزایش محدود ۵۴۰ تومانی را ثبت کرد و ۷۰ هزار و ۴۴۰ تومان معامله شد. قیمت یورو با ۴۳۰ تومان افزایش به ۶۰ هزار و ۲۳۰ تومان رسید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا