طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 28 تیر 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار در پنجمین روز هفته با کاهش هزار تومانی در کریدور پنجم یک کانال کاهش یافت. اگرچه معاملات در بازار ارز چندان موفق نبود و تعطیلی دو روزه در اواسط هفته بازار را دچار رکود کرد، اما معامله گران معتقدند حرکت صعودی طلای جهانی منجر به حرکت نزولی دلار شده است.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار در روز چهارشنبه هفتم تیر هزار تومان افت داشت و معاملات وسط کانال هفتم از کریدور پنجم انجام شد. پس از نتایج انتخابات و پیروزی کاندیدای معتدل، نوسانات قیمت دلار به طور پیوسته کاهش یافت.

برخی کارشناسان این روند نزولی را هدف تامین اسکناس دلاری دولت مسعود مزیکیان با کمترین نرخ تعبیر می کنند. اگر این سوال صحت داشته باشد، دو اهرم رکود محرم و دستکاری ارزی سیاستگذاران از یک سو و اهرم شکستن سقف قیمت اونس جهانی طلا که منجر به تضعیف دلار شده است، بر روی از سوی دیگر به کاهش بیشتر قیمت دلار کمک کرده اند.

سقوط قیمت دلار زیر چتر بازارهای جهانی

بعدازظهر دوشنبه، اونس جهانی طلا در یک روند صعودی قرار گرفت و منطقه مقاومت ۲۴۲۴ دلاری را شکست و به بالاترین سطح تاریخی ۲۴۷۲ دلار رسید. معامله گران معتقدند که بازارساز در Sharpie Swings همیشه بین اونس و دلار در نوسان است. آنها می گویند کاهش قیمت دلار با افزایش نوسانات اونس جهانی جبران شد.

پیش بینی قیمت دلار

تحلیلگران بازار مالی فرض می کنند که تا اواسط مرداد و اگر دولت فعلی به دولت پزشکی واگذار شود، بازارهای مالی نوسانات صعودی قابل توجهی را تجربه نخواهند کرد. اقتصاددانان بر فشرده سازی جهش قیمت دلار تاکید می کنند و می گویند با توجه به وحدت سیاست گذاران در بازار ارز، ریتم بعدی قیمت ها توسط نهاد تصمیم گیرنده مدیریت بازار ارز تعیین می شود.

یورو ۶۲ هزار تومان شد

لازم به ذکر است قیمت درهم در روز چهارشنبه با ۱۸۰ تومان کاهش به ۱۵ هزار و ۷۴۰ تومان رسید. قیمت تتر با افت ۲۰۰ تومانی روی قیمت ۵۸ هزار و ۱۰۰ تومان قرار گرفت.

لازم به ذکر است اسکناس دلار روز چهارشنبه ۴۶ هزار و ۶۹۶ تومان و حواله دلار ۴۳ هزار و ۶۰۱ تومان فروخته شد و قیمت تغییر نکرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا