طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 28 دی 1402

به گزارش ایران تحلیل:






در حالی که اخبار سیاسی مرتبط با حمله موشکی سپاه همچنان مورد توجه معامله گران بازار ارز قرار دارد، قیمت دلار در پنجمین روز هفته افزایش یافت. سیگنال های ورود به بازار باعث افزایش تقاضا در بازار ارز طی دو روز گذشته شده است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در روز چهارشنبه هفتم دی همزمان خبر حمله موشکی سپاه به پاکستان، عراق و سوریه بیش از پیش توجه فعالان بازار ارز را به خود جلب می کند. اسکناس آمریکایی در پنجمین روز هفته با ۵۵۰ تومان افزایش کانالی صعود کرد و با قیمت ۵۳ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.

بررسی بازار ارز نشان می دهد که تقاضا نسبت به عرضه زیاد است. فعالان این بازار می گویند دلار دو کانالی گران شده و نفسی می کشد تا قیمت افزایش یابد. آنها علاوه بر اخبار نامطلوب سیاسی، روابط سخت ارزی بانک های عراقی با ایران را در ایجاد روند صعودی قیمت دلار موثر می دانند.

دلار چند تومان است؟

تحلیلگران بازار فارکس محدوده قیمت دلار فعلی را به عنوان محدوده معاملاتی جدید برای این اسکناس در نظر می گیرند. آنها کف ترازنامه این اسکناس را در محدوده ۵۰ هزار تومان و سقف قیمت را در محدوده ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۴ هزار تومان فرض می کنند. به نظر آنها در صورت شکسته شدن سطح مقاومت، قیمت دلار می تواند تا ۵۶ هزار تومان افزایش یابد.

اقتصاددانان قیمت دلار را صعودی می دانند و معتقدند با تنظیم ارزی از سوی سیاست گذار، ممکن است قیمت حتی به انتهای کانال ۵۱ هزار تومان بازگردد. اما روند صعودی دلار از این حوزه آغاز می شود. به نظر می‌رسد که اخبار سیاسی بر قیمت‌ها وزن می‌افزاید، و این موضوع بسیاری از معامله‌گران را در چند ماه گذشته ترغیب به خرید کرده است.

آیا روند صعودی دلار آغاز شده است؟

از دیدگاه تحلیلگران بازار، مشکلات کلان اقتصادی، رشد نقدینگی و معضل تورم گواه روند صعودی قیمت دلار است که سیاستگذار با استفاده از دستکاری ارز از افزایش قیمت این اسکناس جلوگیری کرده است. و فروش نفت از نگاه برخی کارشناسان اقتصادی، سیگنال های نامطلوب چند روز اخیر آغازگر روند صعودی قیمت دلار است.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا