طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 29 خرداد 1403 / پای دلار در بند انتخابات گرفتار شد؟

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در دو روز ابتدایی هفته با روند نزولی محدود در کریدور پنجم کانالی کاهش یافت. معامله گران توجه ویژه ای به وعده های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری دارند و همین موضوع عمق بازار ارز و دیدگاه فعالان بازار ارز را کاهش داده است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار از ابتدای هفته ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش محدود را ثبت کرد و در نیمه بالایی کانال هشتم کریدور ۵ در حال معامله بود.

قیمت دلار در هفته های اخیر و پس از حادثه مربوط به سقوط بالگرد ریاست جمهوری در دست سیاستگذاران قرار گرفت و بازارساز با دستکاری ارزی از هرگونه رشد و اختلال در عرضه دلار در این بازار جلوگیری کرد. اکنون که به روزهای انتخابات نزدیک می شویم، رویکرد معامله گران فارکس به معاملات بستگی به نتیجه این انتخابات دارد. آنها هر تیمی را که علاقه بیشتری به برجام، توافقات و تعامل با سایر کشورها داشته باشد در پایین نگه داشتن قیمت دلار موثر می دانند و عکس این موضوع نیز صادق است.

پیش بینی قیمت دلار

لازم به ذکر است در هفته های اخیر موضوع جلسه شورای حکام برای اتخاذ یا عدم تصویب قطعنامه علیه ایران در کانون توجه تجار قرار گرفته است. بالاخره در این جلسه قطعنامه ای علیه ایران به تصویب رسید! اما بازارساز تاثیر این موضوع را بر قیمت دلار خنثی کرد.

در همین راستا، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه روسی ایزوستیا گفت: برجام در حال حاضر معنای واقعی ندارد زیرا هیچ‌کس عملاً آن را دنبال نمی‌کند. وی با وجود تصویب قطعنامه علیه ایران در جلسه اخیر شورای حکام، مدعی شد که این نهاد سیاست های ضد ایرانی را دنبال نمی کند و درخواست همکاری با تهران را تکرار کرد.

همین مشکل باعث شد قیمت دلار در بازار در روز دوشنبه ۲۸ پشت سر هم شود خرداد وارد آخرین پله راهرو پنجم شوید. باید در نظر داشت که سیاستگذار تا قبل از انتخابات از افزایش قیمت دلار و تغییر کریدور جلوگیری کرد و این تبصره در محدوده فعلی و با روندی رنج آور معامله می شود.

بازارهای همسایه از رشد دلار سود می برند

لازم به ذکر است قیمت درهم روز یکشنبه ۱۶۰۰۰ ۶۰ تومان بوده است. تتر با افت قیمت دلار همزمان شد و ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد.

قیمت پوند انگلیس ۷۴ هزار و ۵۶۰ تومان و یورو با افت ۱۰۰ تومانی به ۶۳ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

لازم به ذکر است روز یکشنبه اسکناس دلار ۴۵ هزار و ۷۴۸ تومان و حواله دلاری ۴۲ هزار و ۷۱۵ تومان فروخته شد که هر کدام از این ارزها از ۱۰۰ تومان گران شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا