طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 29 مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار روز یکشنبه با کاهش در کانال هفتم از کریدور پنجم بازگشایی شد. روند نزولی این اسکناس که از هفته گذشته آغاز شد باعث کاهش تب خرید در میان معامله گران فارکس شده است. فعالان اقتصادی معتقدند سیاست گذار سیاست کاهش قیمت دلار را برای رسیدن به نرخ یکسان سازی در پیش گرفته است.





به گزارش افق میهن،

قیمت دلار روز یکشنبه با روند نزولی نسبت به روز شنبه افتتاح شد. با ادامه معاملات، دلار کاهشی دیگر را ثبت کرد و از کریدور پنجم به کانال هفتم سقوط کرد. با این حال، در دومین روز هفته، قیمت دلار دوباره افزایش یافت و در انتهای کانال هشتم کریدور پنجم معامله شد. انتظار می رود با تداوم آرامش در عرصه سیاسی، کاهش بیشتر قیمت اسکناس آمریکایی برای مدت طولانی پیش بینی نشود.

پیش بینی قیمت دلار

اقتصاددانان بر این باورند که کاهش تنش ها در خاورمیانه و تشدید موضوع آتش بس در غزه به طور موثر به کاهش تقاضای دلار کمک می کند. آنها همچنین موضوع پیش ثبت نام خودرو و تزریق سرمایه به حساب نیابتی را یکی از مهم ترین عوامل کاهش نقدینگی در بازار ارز و کاهش قیمت دلار می دانند.

با توجه به از سرگیری مذاکرات آتش بس در غزه، تحلیلگران بازار ارز معتقدند با روشن شدن این خبر و نزدیک شدن دو طرف به صلح نسبی، احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار افزایش می یابد.

لازم به ذکر است در روزهای اخیر با کاهش قیمت دلار در بازار آزاد، قیمت دلار در صرافی ها نیز افزایش یافته است. در حال حاضر قیمت دلار دولتی بیش از ۴۸۰۰۰ تومان است. به نظر می رسد کاهش اختلاف قیمت دلار در بازار آزاد با دلار دولتی، شرایط لازم را برای یکسان شدن نرخ اسکناس آمریکایی در ادامه سال ایجاد کرده است.

کارشناسان اقتصادی ضمن تاکید بر شفاف سازی و تک نرخی شدن دلار می گویند: تک نرخی شدن دلار از نوسانات شارپ و ایجاد رانت در بازار ارز جلوگیری می کند. آنها معتقدند فساد ناشی از ارز چند ارزی آسیب های جبران ناپذیری به اقتصاد و جامعه وارد می کند.

درهم در کانال ۱۵۰۰۰ تومان عقب نشینی کرد

پوند انگلیس با افت ۱۰۰ تومانی با قیمت ۷۵ هزار و ۵۹۰ تومان معامله شد. قیمت یورو ۶۴ هزار و ۴۴۰ تومان و ۱۰۰ تومان کاهش یافت.

لازم به ذکر است روز یکشنبه اسکناس دلار ۴۹ هزار و ۹۵ تومان و حواله دلار ۴۵ هزار و ۱۶۶ تومان فروخته شد و نسبت به آخرین معامله روز شنبه ۶۰ تومان گران شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

نماد داده پارس










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا