طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 3 اسفند 1402

به گزارش ایران تحلیل:






در پنجمین روز هفته قیمت دلار ۵۰۰ تومان افزایش یافت و به کانال بالاتر بازگشت. حرکت قیمت در بازار ارز طی چند روز گذشته به یک الگوی واضح و قابل پیش بینی تبدیل شده است. معامله گران بر این باورند که بازار یکنواخت معاملات ارزی تحت تأثیر خروج فعالان ارزی قرار می گیرد تا از بازارساز دور بمانند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار روز چهارشنبه با نوساناتی همراه شد و با رشد تدریجی و افزایش ۵۰۰ تومانی به کانال بالاتر بازگشت. قیمت دلار امروز در اولین مرحله از کانال هفتم کریدور ۵۰ هزار تومان معامله شد. در معاملات فارکس تعادل بین عرضه و تقاضا وجود دارد و بازار چندان رقابتی نیست.

معامله گران حضور بازارساز را قوی می دانند و معتقدند هر نوسانی در این بازار منوط به اراده سیاست گذار است و تنها چالش بازارساز در چند روز اخیر توسعه تقاضا در فاز حساس بازار است. چند روز آخر سال

پیش بینی قیمت دلار

به گفته معامله گران، مساحت زیر ۶۰ هزار تومانی کانال به منطقه پرستیژ سیاست گذار تبدیل شده است. برخی از فعالان بازار ارز معتقدند که سرمایه های کوچک به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی مردم از این بازار محو شده است.

کارشناسان اقتصادی به روند نزولی و افزایشی قیمت دلار در سال های اخیر اشاره می کنند و می گویند: الگوی فعلی بازار ارز مشابه سال های اخیر است. به این ترتیب دلار کاهش می یابد و ۲۰ درصد از ارزش ذاتی خود فاصله می گیرد اما حرکت بعدی با رشد شارپی و سقف آغاز می شود.

با توجه به اینکه در زمان مهمی برای تقاضای ارز قرار داریم، نرخ دلار در سامانه نیما روز چهارشنبه افزایش یافت. اقتصاددانان معتقدند که این افزایش تحت تاثیر رشد تقاضا خواهد بود.

پوند ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت داشت

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا