طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 3 بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در اولین ساعات افتتاح بازار روز دوشنبه کاهش یافت. با این حال، محدوده قیمت دلار به دلیل افزایش تقاضا بازگشت. اقتصاددانان بر این باورند که دلار روند صعودی دارد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در ابتدای سومین روز هفته ۱۰۰ تومان کاهش یافت اما افزایش تقاضا منجر به افزایش قیمت این اسکناس شد. روز دوشنبه دلار با افزایش ۳۵۰ تومانی وارد کانال روند صعودی شد و با قیمت ۵۴ هزار تومان معامله شد.

تعداد خریداران دلار و یورو در روز دوشنبه زیاد و تعداد فروشندگان ارز کم بود. معاملات پشت خط امروز رونق داشت و با رونق در بازارهای همسایه مطابقت داشت.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که روند صعودی دلار با شکستن کانال ۵۳ هزار تومانی ایجاد شده و این صورت حساب در روزهای آینده برای فتح کانال ۵۵ هزار تومانی افزایش خواهد یافت. این به ویژه در اواخر سال گفته می شود بهمن با حرکت رو به جلو، دست بازارساز برای کنترل بازار و دستکاری ارز بسته خواهد شد. تحلیلگران بازار مالی منطقه ۵۲ هزار تومانی را کف قیمتی دلار می دانند و معتقدند دلار تمایلی به کاهش قیمت نداشته و روند صعودی دارد.

لازم به ذکر است قیمت دلار از دوشنبه دوم اعمال می شود بهمن ۱۴۰۲ در بازارهای همسایه کاهش یافت. دلار سلیمانی با ۴۰۰ تومان افزایش به ۵۴ هزار و ۶۲۰ تومان رسید. دلار هرات که در ابتدای معاملات روز دوشنبه به کانال ۵۲ هزار تومان بازگشت، با ۲۶۰ تومان افزایش نسبت به روز یکشنبه با قیمت ۵۳ هزار و ۴۶۰ تومان معامله شد. قیمت درهم امارات نسبت به روز یکشنبه ۲۰ تومان گران شد و ۱۴ هزار و ۸۷۰ تومان معامله شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا