طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 3 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






اگرچه انتظار می رفت قیمت دلار در هفته گذشته از سد مقاومتی عبور کند، اما برای چند ساعت از کنترل سیاستگذاران خارج شد؛ با این حال قیمت دلار همچنان به کانال های ۶ و ۷ کریدور پنجم بازگشت و در منطقه امن معامله شد. فعالان بازار ارز می گویند بانک مرکزی در دو روز میانی هفته میلیون ها دلار به بازار پمپاژ کرد تا از معاملات هیجانی دلار جلوگیری کند.



به گزارش ایران تحلیل، بازار ارز در چند روز اخیر عملکرد خوبی داشته است اردیبهشت و اوایل خرداد تحت تاثیر سانحه با بالگرد رئیس جمهور و همراهان تیترها را تجربه کرد. با این وجود، بازار ارز تحت کنترل بازارساز بود و تزریقات قوی نه تنها اسکناس آمریکا را از کریدور ششم پایین آورد، بلکه آن را به پایان رساند.

معامله گران با توجه به درگذشت رئیس جمهور و تیم حامی وی از احتمال افزایش شدید قیمت دلار خبر دادند. با این حال، تقاضا مدیریت شد و دلار در معاملات روز سه شنبه در میانه کانال هفتم کریدور پنجم بسته شد. فعالان بازار ارز بر اساس اطلاعات نیم روزه بورس در روز سه شنبه، روند تقاضا را کاهشی توصیف کردند.

مرزهای پایین و بالایی قیمت دلار چیست؟

تحلیلگران بازار ارز از نظر فنی کانال هفتم کریدور پنجم را کف قیمت دلار می دانند و کانال پنجم و ششم را پشتوانه بعدی قبض آمریکا معرفی می کنند. تحلیلگران کانال نهم این کریدور را نیز مقاومت فعلی دلار می دانند.

کارشناسان اقتصادی نیمی از کریدور پنجم را منطقه پرتقاضا می دانند و معتقدند بی پولی در بازارها به دلیل سیاست های انقباضی دولت، دست بسیاری از فعالان اقتصادی را بسته است. به گفته آنها کمبود پول و گردش نقدینگی در کشور یکی از موانع مهم حرکت دلار است که ظاهرا برنامه ریزی هدفمند بانک مرکزی را دنبال می کند.

پیش بینی قیمت دلار ۳ خرداد ۱۴۰۳

تحلیلگران اقتصادی برای پنجشنبه سوم خرداد با توجه به قرار گرفتن این روز بین دو روز تعطیل، بازار آرام با نوسانات محدود را در کانال هفتم پیش بینی می کنند. بر اساس تجربه قبلی، بازار در روز پنجشنبه نیمه تعطیل است و تقاضا در حال کاهش است.

قیمت یورو کاهش یافت

قیمت پوند انگلیس با ۲۷۰ تومان کاهش ۷۲ هزار و ۹۱۰ تومان معامله شد و قیمت یورو نیز با افت ۲۰۰ تومانی ۶۲ هزار و ۱۳۰ تومان معامله شد.

لازم به ذکر است قیمت اسکناس و حواله دلار در روز سه شنبه تغییری نداشت. اسکناس دلار ۴۴ هزار و ۸۱۱ تومان و حواله دلاری ۴۱ هزار و ۸۴۰ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا