طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 3 مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






در چهارمین روز هفته، قیمت دلار در کریدور پنجم نزدیک به هزار تومان افزایش یافت. روند صعودی این نرخ در حالی رخ داد که سیاستگذاران تلاش کردند قیمت را در محدوده پایین کانال هشتم کریدور پنجم نگه دارند. قیمت دلار در مرکز مبادلات ارزی ایران در یک روز سه شنبه ۵۲۱ تومان افزایش یافت که از افزایش تقاضا برای معامله گران بازار ارز خبر می دهد.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار روز سه شنبه در کریدور پنجم یک کانال ۸۰۰ تومان افزایش یافت. رشد قیمت این اسکناس در چهارمین روز هفته آن را به نیمه زیرین کانال هشتم کریدور پنجم رساند.

آیا سیاست ارز واحد جدی است؟

سه شنبه دوم مرداد قیمت دلار در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران با افزایش ۵۲۱ تومانی حکایت از افزایش تقاضای شرکت ها برای خرید دلار دارد. معامله گران بازار ارز معتقدند که این امر سیگنال افزایش قیمت را به بازار آزاد ارز داد و تقاضا برای خرید دلار را افزایش داد.

شایان ذکر است که اختلاف قیمت دلار رسمی و غیررسمی هم اکنون به حدود ۱۰ هزار تومان رسیده است. همچنین بیش از ۴۸۵ کالا از ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی خارج شده و سیاست حذف ارز ترجیحی به موضوعی جدی در بین دولتمردان تبدیل شده است. بنابراین حرکت دولت برای برداشتن گام های جدی در راستای تک نرخی شدن دلار را می توان موضوعی اساسی در سیاست های اقتصادی آتی دولت ها دانست.

پیش بینی قیمت دلار

کارشناسان اقتصادی در روزهای اخیر بر افزایش نرخ دلار در هفته اول تاکید داشتند مرداد اگر در کانال هفتم کریدور پنجم تثبیت شود، احتمال بازگشت قبض آمریکا به نیمه کریدور پنجم افزایش می یابد. به نظر می رسد در حالی که افزایش ارزش دلار در روز سه شنبه چندان قابل توجه نبود. اما عدم کاهش بیشتر قیمت این اسکناس نیز آن را تقویت کرد.

تحلیلگران بازار مالی مناطق هفتم و هشتم قیمتی کریدور پنجم را قیمت متعادل دلار در منطقه خاکستری فعلی می دانند. آنها احتمال می دهند در روزهای باقی مانده تا تحلیف رئیس جمهور جدید، دلار در منطقه مذکور نوسان داشته باشد و سیاستگذار از تزریق ارز برای جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت این اسکناس استفاده کند.

تتر شد ۵۸۰۰۰ تومان

پوند انگلیس با افزایش ۵۰۰ تومانی به قیمت ۷۵ هزار و ۱۶۰ تومان معامله شد. قیمت یورو نیز ۶۳ هزار و ۳۱۰ تومان و ۵۵۰ تومان افزایش یافت.

لازم به ذکر است روز سه شنبه اسکناس دلار ۴۷ هزار و ۵۰۴ تومان و حواله دلار نیز ۴۳ هزار و ۹۸۶ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا