طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 30 بهمن 1402

به گزارش افق میهن:






در دومین روز هفته، قیمت دلار بیش از هزار تومان افزایش یافت و با افزایش تدریجی، موج جدیدی از خریداران وارد بازار شد. کارشناسان اقتصادی در هفته های اخیر افت قیمت اسکناس دلار، شکسته شدن روند صعودی عنوان و روند فعلی را پیش بینی کرده بودند.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار روز یکشنبه با افزایش ۵۰۰ تومانی افتتاح شد. این رشد تدریجی در معاملات روز یکشنبه نیز ادامه یافت و به افزایش بیش از هزار تومانی رسید و بر سایر ارزهای اصلی بازار نیز اثر صعودی داشت.

معامله گران افزایش قیمت دلار را ناشی از افزایش تقاضا می دانند و می گویند همزمان با افزایش تقاضا، موج جدیدی از خریداران نیز وارد بازار شده است. قیمت دلار در دومین روز هفته در سطح اول کانال هفتم کریدور ۵۰ هزار تومانی قرار داشت. تعداد خریداران دلار و یورو در روز یکشنبه زیاد و تعداد فروشندگان ارز کم بود. معاملات فردا رونق داشت و بازارهای همسایه نیز روند صعودی داشتند.

دلار ارزان می شود؟

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که روند صعودی دلار با شکستن کانال ۵۶ هزار تومانی ایجاد شد و این نرخ در روزهای آینده برای عبور از سقف قیمتی افزایش خواهد یافت. آنها می گویند کنترل بازار و دستکاری ارز در هفته های پایانی سال بیشتر در دست بازارساز خواهد بود.

تحلیلگران بازار مالی پیش از این از منطقه ۵۲ هزار تومانی به عنوان کف قیمتی دلار نام بردند، اما به نظر می رسد طبق مفروضات فعلی، کف قیمت این اسکناس به محدوده ۵۵ هزار تومان رسیده است. فعالان بازار طلا معتقدند دلار تمایلی به کاهش قیمت ندارد و روند صعودی دارد.

پوند شد ۷۲۰۰۰ تومان

لطفا توجه داشته باشید که در روز یکشنبه ۲۹ بهمن تحولات قیمت در اکثر ارزها در حال افزایش بود. درهم با ۲۴۰ تومان افزایش با قیمت ۱۵۶۴۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت تتر با ۷۰۰ تومان افزایش به ۵۶ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. پوند انگلیس روز یکشنبه با افزایش ۱۹۰۰ تومانی ۷۲ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. قیمت یورو نیز با هزار تومان افزایش به قیمت ۶۱ هزار و ۵۹۰ تومان رسید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا