طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 30 تیر 1403

به گزارش افق میهن:






نرخ دلار در اکثر روزهای چهار روز پایانی معاملات هفته گذشته روند نزولی را نشان داد. حتی سوءقصد به ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز نتوانست منجر به افزایش قیمت دلار در بازه زمانی مذکور شود. معامله گران بر این باورند که احتمال تشدید درگیری بین اسرائیل و یمن در دو روز گذشته و برخی شایعات مبنی بر دست داشتن ایران در ترور ترامپ، احتمال افزایش قیمت دلار در روز اول سال جاری میلادی را تقویت می کند. هفته.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار در هفته گذشته افزایش یافت تیر روند نزولی بود و با بازدهی منفی به کار خود پایان داد. ریتم نزولی این نت در بازار یکنواخت ارز، دلار را در آخرین روز معاملاتی هفته به سطوح اول کانال هفتم کریدور پنجم رساند.

دلار طی دو هفته گذشته از زمان اعلام نتایج انتخابات روند نزولی داشته است و حتی سیگنال های نامطلوب بین المللی مانند ترور ترامپ نیز نتوانسته به بازارهای مالی روند صعودی بدهد. معامله گران بر این باورند که سیاست گذار از تمام توان خود برای تثبیت قیمت دلار استفاده می کند تا اسکناس آمریکایی را با کمترین قیمت به دولت بعدی تحویل دهد.

علاوه بر این به نظر می رسد رکود ایام محرم و کاهش پول در پایان هر ماه، معاملات ارزی را ضعیف و بی روح کرده است. از سوی دیگر معامله گران معتقدند بازارساز در تلاش است تا قیمت دلار را به وسط کریدور ۵۰۰۰ برگرداند.

پیش بینی قیمت دلار

لازم به ذکر است که در جریان تعطیلی بازارهای داخلی، اخباری مبنی بر تشدید درگیری بین اسرائیل و یمن منتشر شد و اسرائیل در پیامی احتمال حمله نظامی به یمن را مطرح کرد. علاوه بر این، سی ان ان در گزارشی اضطراری اعلام کرد که ایالات متحده در هفته های اخیر اطلاعات مهمی در مورد طرح ایران برای ترور ترامپ دریافت کرده است. این اطلاعات باعث شد تا سرویس مخفی پیش از ترور روز شنبه تدابیر امنیتی بیشتری را علیه ترامپ اعمال کند. در همین راستا، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به گزارش ادعایی سی‌ان‌ان، این اتهامات را بی‌اساس و مغرضانه اعلام کرد.

گفتنی است پس از از سرگیری بازارها پس از پایان هفته نیمه تعطیل و بازگشایی بازار مرکزی طلای پایتخت پس از یک هفته، اخبار سیاسی نامطلوبی در ابتدای معاملات در اولین روز هفته مورد توجه معامله گران قرار می گیرد. امکان رشد تقاضا و افزایش قیمت.

قیمت ارزهای اصلی کاهش یافت

پوند انگلیس با ۶۰۰ تومان کاهش به ۷۴ هزار و ۲۸۰ تومان رسید، یورو با ۸۰۰ تومان کاهش به ۶۲ هزار و ۴۷۰ تومان رسید.

لازم به ذکر است اسکناس دلار روز پنجشنبه ۴۶ هزار و ۸۱۶ تومان و حواله دلاری ۴۳ هزار و ۷۱۳ تومان به اضافه ۱۵۰ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا