طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 30 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در چند روز اخیر افزایش یافته است خرداد با ۶۰۰ تومان افزایش بازگشایی شد و از راهروی بالاتر فقط ۵۰۰ تومان بود. در حالی که قیمت این اسکناس در دو روز ابتدایی هفته همواره با کاهش همراه بوده است، فعالان بازار ارز دلیل افزایش محدود قیمت دلار را سیگنال‌های سیاسی می‌دانند و محدوده مذکور را حوزه حساسی برای این امر می‌دانند. واحد پول.

گفتنی است، روز دوشنبه اظهارات گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص عدم همکاری تهران در پیشبرد برجام مورد توجه تجار قرار گرفت و دلار را بالاتر برد.

پیش بینی قیمت دلار

حرکت دامنه دلار در هفته نیمه تعطیلات جاری در حالی آغاز شد که برخی از معامله گران معتقدند بازارساز دستش را پر کرده و عرضه و تقاضا متعادل است.

اگرچه فعالان بازار ارز نسبت به معاملات تا زمان انتخابات تردید دارند و کارشناسان اقتصادی نیز کاهش عملکرد دلار را پیش‌بینی می‌کنند، اما لازم به یادآوری است که با تعطیلی مدارس و شروع تابستان، تقاضای سفر برای دلار افزایش می‌یابد و همین مشکل، احتمال رشد تقاضا را افزایش می دهد و صعود به دنده های بالاتر برای اسکناس های ایالات متحده را افزایش می دهد.

اقتصاددانان انتظار دارند با وجود تلاش‌های بازارساز، دلار همچنان به رشد خود ادامه دهد. آنها دلیل این امر را در گرانی صنایع بالادستی می دانند و می گویند کاهش اجباری قیمت دلار جواب نمی دهد.

بر اساس پیش‌بینی اقتصاددانان مبنی بر رشد بازار ارز با انتخابات، ممکن است دلار به‌طور موقت به کریدور بالاتری صعود کند، اما سیاست‌گذار با نرخ ارز قیمت را به کریدور پایین‌تری برمی‌گرداند و به همین مناسبت نوسان می‌کند. قبل از.

تتر ۱۰۰ تومانی از دلار عقب افتاد

لازم به ذکر است قیمت درهم در روز سه شنبه با ۱۵ تومان افزایش به ۱۶ هزار و ۸۵۰ تومان رسید. تتر با رشد ۵۰۰ تومانی به کانال ۵۹ هزار تومان صعود کرد و ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد.

پوند انگلیس ۷۵ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد و ۹۰۰ تومان افزایش یافت. یورو نیز با افت ۱۰۰ تومانی به ۶۳ هزار و ۷۷۰ تومان رسید و ۷۰۰ تومان افزایش یافت.

لازم به ذکر است روز سه شنبه اسکناس دلار ۴۵ هزار و ۸۴۹ تومان فروخته شد و حواله دلاری ۴۲ هزار و ۸۰۹ تومان نیز عرضه شد. در چهارمین روز هفته هر کدام از این ارزها از ۱۰۰ تومان گران شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا