طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 30 مرداد 1403



به گزارش افق میهن،

نرخ دلار در ابتدای معاملات روز دوشنبه با افزایش ۳۵۰ تومانی بازگشایی شد و با حرکت از کریدور پنجم به کانال هشتم، ۶۵۰ تومان افزایش یافت. قیمت اسکناس آمریکا در آخرین معامله روز دوشنبه ۲۹ مرداد کار خود را در نیمه بالایی کانال هشتم کریدور پنجم به پایان رساند.

بررسی بازار ارز طی دو روز گذشته نشان از افزایش تقاضا برای دلار دارد. به گفته رئیس کل بانک مرکزی، بحث راه اندازی صرافی در نیمه اول توافق است شهریور معامله گران محتاط روزهای قبل در افتتاحیه خرید کردند. برخی از فعالان بازار مالی معتقدند با این تصمیم بانک مرکزی قیمت دلار و تقاضا در ماه های آینده افزایش می یابد. در عین حال تحلیلگران اقتصادی می گویند این اقدام بانک مرکزی هیچ ارتباطی با رشد تقاضا ندارد بلکه احتمال یکسان سازی نرخ دلار را افزایش می دهد.

لازم به ذکر است معاملات پشتیبان بازار آزاد روز دوشنبه با ورود اسکناس دلار به کانال پایانی کریدور پنجم داغ بود.

به گفته فرزین رئیس بانک مرکزی، این اقدام با هدف افزایش شفافیت، کارایی و ثبات بازار ارز کشور در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران راه اندازی می شود. لازم به ذکر است که بر اساس سیاست بانک مرکزی، تدوین سیاست ها، مقررات و نظارت بر عهده بانک مرکزی است و مرکز مبادلات طلا و ارز ایران به عنوان بازوی اجرایی، عملیات بازار ارز را انجام می دهد. و انجام معاملات تحت نظارت بانک مرکزی.

پیش بینی قیمت دلار

نکته جالبی که در روزهای اخیر در بازار ارز مشاهده شده، بلوکه شدن دارایی افراد در حساب نیابتی برای شرکت در قرعه کشی خودرو است. فعالان بازار مالی نگران این هستند که پس از اعلام نتیجه قرعه‌کشی، پول‌های آزاد شده از حساب‌ها ابتدا به بازارهای نقدشونده‌تر مانند دلار، طلا و سکه ختم شود. بنابراین به نظر می رسد این سیاستمدار با سیگنال هایی مانند مذاکره با آمریکا و خبر درمانی می خواهد فضای آرامی را در روزهای آینده ایجاد کند.

با توجه به راهپیمایی قریب الوقوع اربعین، به نظر می رسد دلار در هفته آینده در محدوده قیمتی فعلی باقی بماند و بین دو کانال آخر کریدور پنجم نوسان کند.

تتر ۵۹۰۰۰ تومان شد

قیمت درهم روز دوشنبه با ۲۵۰ تومان افزایش به کانال ۱۶ هزار تومان بازگشت و به سطح ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. قیمت تتر در سومین روز هفته با رشد ۶۰۰ تومانی به کانال ۵۹ هزار تومان رسید و در سطح ۵۹ هزار و ۳۵۰ تومان قرار گرفت.

پوند انگلیس ۷۶ هزار تومان معامله شد و ۵۰۰ تومان افزایش یافت. قیمت یورو ۶۴ هزار و ۸۴۰ تومان و ۴۰۰ تومان افزایش یافت.

لازم به ذکر است اسکناس های دلاری ۴۹ هزار و ۹۵ تومان و حواله های دلاری ۴۵ هزار و ۱۶۶ تومان روز دوشنبه عرضه شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا