طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 31 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار روز یکشنبه با ۵۰۰ تومان کاهش به کانال ششم کریدور ۵۰ هزار تومانی بازگشت. پیش از این، کارشناسان اقتصادی نسبت به افزایش تقاضا در پی کاهش بیش از حد قیمت دلار هشدار داده بودند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در دومین روز هفته با ریزش ۵۰۰ تومانی بازگشایی شد و کانالی را برگرداند اما با ادامه معاملات، رشد تقاضا برای دلار آن را به قیمت روز شنبه بازگرداند. اسکناس آمریکایی در آخرین معامله روز یکشنبه در نیمه زیرین کانال هفتم کریدور ۵۰ هزار تومانی به کار خود پایان داد.

اخبار جعلی ارزان منتشر شد!

چند روز گذشته شاهد کاهش تدریجی قیمت دلار بودیم، در حالی که فشار بر نرخ ارز از سوی سیاستگذاران و بازارسازان منجر به تغییر کریدور و کاهش قیمت دلار شد. در دو روز گذشته اخباری مبنی بر مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان منتشر شده است. این مشکل مورد توجه معامله گران قرار گرفت و به کاهش قیمت دلار کمک کرد.

این در حالی است که روز یکشنبه گزارش هایی مبنی بر عدم گفتگوی مستقیم بین دو کشور و کذب بودن گزارش ها منتشر شد. خبرگزاری ایرنا نوشت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا وجود ندارد و تبادل اخبار تنها در چارچوب های تعیین شده صورت می گیرد.

کارشناسان اقتصادی برای خرداد اگر شرایط سیاسی آرام باشد، انتظار توسعه محدوده قیمتی در پله های ۵ تا ۶ از کریدور ۵۰ هزار تومانی را دارند. آنها بر آرامش نسبی در خاورمیانه تکیه می کنند و فرض می کنند که ثبات قیمت دلار ادامه خواهد داشت.

تحلیلگران بازار مالی معتقدند اگرچه بدنه سیاسی تلاش می کند قیمت دلار را در محدوده مشخصی ثابت نگه دارد، اما تمایلی به عقب نشینی در اولین گام های کریدور ۵۰ هزار تومانی ندارد.

قیمت تتر بالاتر از دلار باقی ماند

لازم به ذکر است اسکناس و حواله دلار روز یکشنبه بدون تغییر قیمت معامله شد. اسکناس دلار ۴۴ هزار و ۸۶۸ تومان و حواله دلاری ۴۱ هزار و ۸۹۴ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا