طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 31 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار روز چهارشنبه با کاهش ۲۵۰ تومانی بازگشایی شد. با وجود فشار محدود خرید، بسته شدن بازار هرات همچنان روند زیان‌بار اسکناس دلار در تهران را ادامه داد. اقتصاددانان انتخابات ریاست جمهوری و ضعف و قوت اعتدالیون و تندروها را در فراز و نشیب های بازار ارز موثر می دانند.



به گزارش ایران تحلیل، در آغاز معاملات روز چهارشنبه، قیمت دلار از کریدور پنجم عقب نشینی کرد و به تدریج به سطوح اول کانال ۹ سقوط کرد. معاملات ارزی فشار خرید محدود و بسته بودن بازارهای همسایه و سیاستگذاران را وارد می کند. سیاست های پولشویی باعث افزایش تحرکات بازار ارز شده است.

پیش بینی قیمت دلار

اقتصاددانان نرخ دلار را در هفته نیمه تعطیل فعلی ضعیف و با نوسانات محدود ارزیابی می کنند. آنها معتقدند با توجه به اعتقاد این گروه به مذاکرات برجام، هرگاه فضای انتخاباتی به سمت یک طیف معتدل حرکت کند، روند دلار کاهش خواهد یافت. می گویند اگر کاندیدای این محدوده برنده شود دلار تا وسط کریدور پنجم سقوط می کند. از سوی دیگر پیش بینی می شود در صورت انتخاب افراد تندروتر روند قیمت دلار افزایش یابد.

تحلیلگران اقتصادی درباره خبر آمدن ترامپ و نظرسنجی ها می گویند که تقویت سوال درباره بازگشت ترامپ را می توان یکی از عوامل موثر اما کوتاه مدت در رفتار دلار دانست.

تکنسین ها رخنه سقف راهرو پنجم را نشانه شکل گیری یک روند صعودی تفسیر می کنند. آنها معتقدند که اگر این محدوده شکسته نشود، فضای کناری دلار باقی می ماند و اگر خبرهای خوبی به بازار برسد، مثلاً میانه روها در انتخابات پیروز شوند، دلار دوباره به کریدور پنجم سقوط می کند.

تتر ارزان تر از دلار شد

لازم به ذکر است قیمت درهم در روز چهارشنبه تغییری نداشت و ۱۶۰۰۰ ۸۰ تومان معامله شد. تتر با ۳۰۰ تومان کاهش به ۵۹ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

شایان ذکر است روز چهارشنبه اسکناس دلار ۴۵ هزار و ۸۴۹ تومان و حواله دلار ۴۲ هزار و ۸۰۹ تومان فروخته شد و قیمت تغییر نکرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

سبد بهشت










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا