طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 4 بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار از روز سه شنبه با روند صعودی آغاز شد. این افزایش قیمت تا پایان معاملات ادامه داشت. اقتصاددانان معتقدند بهار دلار کنار گذاشته شده است.



به گزارش ایران تحلیل، نرخ دلار از ابتدای روز سه شنبه بار دیگر روند صعودی را آغاز کرد. این اسکناس در کانال ۵۴ هزار تومان ۶۰۰ تومان افزایش یافت. در آخرین معامله از چهارمین روز هفته، دلار با قیمت ۵۴ هزار و ۶۵۰ تومان مبادله شد.

در حالی که پیش از این روابط سیاسی مساعد با سایر کشورها به عنوان اهرمی برای کاهش نرخ دلار عمل می کرد، خبر سفر وزیر امور خارجه ایران به نیویورک برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحولات منطقه غرب آسیا نمی تواند نشان دهنده کاهش نرخ دلار باشد. دلار . بازار ارز کاهش خواهد یافت.

آیا روند صعودی برای دلار شکل گرفته است؟

کارشناسان اقتصادی بارها تاکید کرده اند که چند ماه پایانی سال روزهای پرتلاطمی برای بازار ارز است. زیرا دست بازارساز برای کنترل بازار و صرافی بسته است. تحلیلگران بازار مالی منطقه ۵۲ هزار تومانی را کف قیمتی دلار می دانند و معتقدند دلار تمایلی به کاهش قیمت نداشته و روند صعودی دارد.

حال و هوای بازار ارز در روزهای سه شنبه و دوشنبه با حضور خریداران بیشتر از فروشندگان همراه بود. تحلیلگران بازار ارز پیش‌بینی کرده بودند که قیمت دلار تا پایان سال افزایش یابد و به ۵۵ هزار تومان برسد. اما به نظر می رسد در صورت عدم حمله سیاستگذاران به ارز، این رشد تدریجی برای شکستن سقف ۶۰ هزار تومانی ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است بانک مرکزی همچنان به سیاست تثبیت پایبند است و افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر را شوک های موقتی توصیف کرد. نهاد پولی کشور معتقد است این افزایش قیمت منجر به انحراف کوتاه مدت نرخ ارز از هدف بانک مرکزی می شود. بانک مرکزی مدعی است که تلاش دولت بر حفظ ثبات بازار ارز متمرکز است.

درهم ۱۵۰۰۰ تومان شد

قیمت دلار در سه شنبه سوم بهمن ۱۴۰۲ در بازارهای اطراف افزایش یافت. قیمت دلار سلیمانیه با ۵۲۰ تومان افزایش به کانال ۵۵ هزار تومان رسید و ۵۵ هزار و ۱۳۰ تومان شد. دلار هرات با ۴۰۰ تومان افزایش به ۵۳ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. قیمت درهم امارات ۱۷۰ تومان از قیمت روز دوشنبه گرانتر است و به کانال ۱۵۰۰۰ تومان رسیده است. این اسکناس با قیمت ۱۵ هزار و ۴۰ تومان معامله شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا