طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 4 مرداد 1403 / دماسنج دلار با تب تقاضا داغ شد

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار در پنجمین روز هفته با حرکات محدود در محدوده معاملاتی روز سه شنبه افتتاح شد. اسکناس دلار در حد بالایی منطقه امن قیمتی است و معامله گران خواستار رشد هستند مرداد دلیل افزایش قیمت این اسکناس در دو روز گذشته عنوان شده است.



به گزارش افق میهن، با آغاز فعالیت بازارها از چهارشنبه، قیمت دلار در محدوده معاملاتی روز گذشته بازگشایی شد. دلار با نوسان محدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی در نیمه پایینی کانال هشتم کریدور ۵ به نقطه نقطه رسید. این در حالی است که بازارساز قصد دارد از طریق مبادلات ارزی قیمت دلار را در یک منطقه تجاری خاص حفظ کند که بانک مرکزی برنامه مدیریتی در نظر گرفته است.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که تیم اقتصادی دولت فعلی در تلاش است تا دلار را در حجم بالا با کمترین قیمت در اختیار دولت بعدی قرار دهد. آنها معتقدند این اسکناس در مرحله اصلاح است و معتقدند محدوده فعلی محدوده معتبری برای دلار است و منطقه مناسبی برای ورود به بازار محسوب می شود.

پیش بینی قیمت دلار

با توجه به اینکه بازار خاموش است خرداد و تیر این کف قیمت سالانه دلار است که از ابتدا شروع می شود مرداد تقاضا برای دلار افزایش یافته و ریتم قیمت در بازار ارز افزایش یافته است. تحلیلگران بازار مالی معتقدند که داده های کلان اقتصادی کشور قیمت های فعلی را تایید نمی کند. آنها به پرسش انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اینکه کدام نامزد پیروز میدان می شود تا بر تحولات قیمت دلار در نیمه دوم سال تاثیر بگذارد، می پردازند.

اگرچه کارشناسان اقتصادی احتمال بازگشت قیمت دلار به میانه کریدور پنجم را محتمل اما ضعیف می دانند، اما به نظر می رسد این لایحه با تلاش بازارساز اکنون در کف قیمت و برداشتن پله های هفت و هشت در محدوده خاکستری فعلی قرار دارد. کریدور پنجم حداقل قیمت دلار در سال جاری است.

قیمت تتر با دلار همسو شده است

لازم به ذکر است قیمت درهم روز چهارشنبه با ۱۰۰ تومان کاهش به ۱۵ هزار و ۷۶۰ تومان معامله شد. قیمت تتر با افت ۲۰۰ تومانی به ۵۸ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

لازم به ذکر است روز چهارشنبه اسکناس دلار ۴۷ هزار و ۵۰۴ تومان و حواله دلاری ۴۳ هزار و ۹۸۶ تومان فروخته شد و قیمت تغییر نکرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا