طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 5 اسفند 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در روزهای اخیر بهمن و هفته اول اسفند با وجود تلاش سیاستگذاران برای فریز قیمت، این دوره با بازدهی مثبت و افزایش ۱۴۰۰ تومانی بسته شد. اقتصاددانان برای پیش بینی قیمت دلار رشد تدریجی را پیش بینی می کنند و معتقدند این لایحه سقف قیمتی قبلی را تا پایان سال شکسته است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار هفته گذشته با افزایش بازدهی و افزایش ۱۴۰۰ تومانی قیمت به پایان رسید. این سیاستمدار سخت تلاش می کند تا قبل از انتخابات قیمت این اسکناس را فریز کند اما فشار تقاضا در پایان سال باعث افزایش قیمت دلار شد.

اقتصاددانان منطقه ۵۶ هزار تومانی را منطقه مهمی برای دلار می دانند و می گویند با توجه به اینکه این محدوده در هفته جاری از دست رفت و دلار کانالی رشد کرد، احتمال شکسته شدن سقف قیمت قبلی برای رفع این مشکل زیاد است. اسکناس تا پایان سال به گفته فعالان اقتصادی این اتفاق نوید دهنده روند صعودی دلار و شکستن سقف قیمتی قبلی است. آنها می گویند هفته آینده احتمالاً روز متلاطمی برای بازار فارکس خواهد بود و این احتمال وجود دارد که قیمت تا دو کانال بالاتر از محدوده فعلی افزایش یابد.

تحلیلگران اقتصادی مشکل اصلی اقتصاد ایران را رشد بالای نقدینگی و رشد پایه پولی می دانند و معتقدند چالش های پیشرفت اقتصادی متاثر از کسری بودجه است. کسری بودجه نیز تحت تاثیر تحریم ها قرار دارد. باید توجه داشت که این مشکلات در اقتصاد کشور در کوتاه مدت قابل حل نیست. بنابراین نه مشکل کسری بودجه و نه فشار ناشی از تحریم ها بر اقتصاد کشور در کوتاه مدت قابل حل نیست.

باید گفت که سومین پنجشنبه است اسفند درهم با قیمت ۴۰ تومان و با قیمت ۱۵ هزار و ۵۸۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت تتر با ۵۰ تومان افزایش به ۵۷ هزار و ۳۵۰ تومان رسید. پوند انگلیس روز پنجشنبه ۵۰۰ تومان رشد کرد و ۷۲ هزار و ۳۸۰ تومان معامله شد. قیمت یورو با ۵۳۰ تومان افزایش به ۶۲ هزار تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا