طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 5 خرداد 1403

به گزارش افق میهن:



قیمت دلار در یک ماه اردیبهشت ۱۰ درصد کاهش یافته است!



دلار هفته گذشته با وجود اخبار نامطلوب کاهش یافت و با بازدهی منفی بسته شد. اقتصاددانان می گویند بازارساز دستش پر است زیرا در چند روز گذشته موفق به انجام این کار شده است اردیبهشت و آغاز خرداد وی با وجود انتشار خبر درگذشت رئیس جمهور و تیم حمایت از وی، با تزریقات مالی میلیونی توسعه تقاضا در بازار ارز را کنترل کرد. آنها در هفته اول به دلار در دسترس هستند خرداد آنها نوسانات کوچک در محدوده قیمت فعلی را پیش بینی می کنند.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار در حالی هفته گذشته را با بازدهی منفی به پایان رساند که خبر سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور و جان باختن وی و تیم پشتیبانی، روند قیمت را برای چند ساعت رونق داد. با این حال سیاست گذاران توانستند با تزریق های قوی قیمت دلار را کنترل کرده و از افزایش آن جلوگیری کنند. اسکناس آمریکا در آخرین معاملات هفته گذشته در نیمه راه کانال هفتم کریدور ششم بسته شد و زیان هفتگی ۱.۲۸ درصدی را به ثبت رساند.

دلار در اردیبهشت ۶۰۰۰ تومان ارزان تر

گزارش افق میهن از تحولات قیمت دلار در اردیبهشت این نشان دهنده کاهش ۹.۷۸ درصدی قیمت اسکناس های آمریکایی است. کاهش ۶۰۰۰ و ۲۵۰ تومانی قیمت دلار در یک ماه اردیبهشت زمانی اتفاق افتاد که بازارها از التهاب جنگ رها شدند و یکی پس از دیگری سطوح حمایتی را شکستند. دلار در ماه گذشته بدترین عملکرد را در بین بازارهای رقیب داشت.

اسکرین شات 23 مه 2024 در 6:25:43 ب.ظ

سیگنال اخبار مساعد سیاسی از جمله احتمال از سرگیری مذاکرات هسته‌ای، حضور گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران و اخبار مربوط به آزادسازی برخی منابع ارزی از کشورهای دیگر می‌تواند در داخل کشور منتشر شود. یک ماه. اردیبهشت، دلار را در یک روند نزولی ثابت قرار داد. این در حالی است که تحلیلگران بازار ارز از نظر فنی کانال هفتم کریدور پنجم را کف قیمت دلار می دانند و کانال پنجم و ششم را پشتوانه بعدی اسکناس آمریکایی معرفی می کنند. کانال نهم این کریدور را نیز مقاومت فعلی دلار می دانند.

پیش بینی قیمت دلار در هفته آینده

اقتصاددانان می گویند دلار در حال قدیمی شدن است اردیبهشت، خرداد و تیر این در انتهای پایین قیمت است. آنها انتظار دارند هفته آینده دلار تا اواسط کریدور پنجم سقوط کند، اما رشد تقاضا مانع از کاهش بیشتر دلار می شود.

قیمت ارزهای اصلی منجمد شد

لازم به ذکر است قیمت درهم در آخرین معامله روز پنجشنبه سوم بوده است اردیبهشت با ۴۰ تومان افزایش نسبت به روز سه شنبه ۱۵ هزار و ۸۴۰ تومان معامله شد. تتر بدون تغییر قیمت نسبت به روز سه شنبه در کف کانال ۵۸ هزار تومان معامله شد.

قیمت پوند انگلیس رشد محدودی را ثبت کرد و در کانال ۷۳ هزار و ۴۹۰ تومان معامله شد و یورو نیز ۶۲ هزار و ۶۴۰ تومان و ۴۵۰ تومان افزایش را به ثبت رساند.

لازم به ذکر است که قیمت دلار و حواله در هفته گذشته تغییری نداشته است. اسکناس دلار ۴۴ هزار و ۸۱۱ تومان و حواله دلاری ۴۱ هزار و ۸۴۰ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا