طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 6 اسفند 1402/

برزو حق شناس کارشناس اقتصادی در گفت و گو با ایران تحلیل گفت:






قیمت دلار در هفته‌های اخیر شاهد افزایش دو سطحی بوده است. در حالی که هدف سیاستگذاران این است که قیمت این اسکناس را حداقل تا زمان انتخابات متوقف کنند، فشارهای تقاضای پایان سال به بازار ارز ریتمی فزاینده داده است. برزو حق خوسه، اقتصاددان، کریدور ۵۰ هزار تومانی استیج ۶ را منطقه ای مهم برای دلار می داند و معتقد است شکست این حوزه، هفته پرتلاطم را برای بازارهای مالی نوید می دهد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در هفته های اخیر به تدریج در حال افزایش بوده و از ابتدای سال تاکنون نهاد پولی کشور تلاش زیادی برای مهار افزایش قیمت این اسکناس داشته است. اگرچه ریسک سیاسی خاص برای معامله گران مشکلی ایجاد نمی کند، اما روند رشد تقاضا در پایان سال باعث روند صعودی در بازارهای مالی شده است.

قیمت دلار تا پایان سال از حد بالایی تاریخی عبور خواهد کرد

در همین راستا، برزو حق‌حسین، کارشناس اقتصادی، به رشد قیمت دلار در چند هفته اخیر اشاره کرد و به ایران تحلیل گفت: قبلاً گفته شده است که بازارساز نمی‌تواند قیمت دلار را در پایین‌ترین حد ۵۶ هزار تومان تثبیت کند. انتظار می رود در منطقه، دلار به سمت سقف قیمت قبلی قبل از سال حرکت کند.

وی افزود: از آنجایی که اسکناس آمریکایی هم اکنون در کانال هفتم کریدور ۵۰ هزار تومانی در حال معامله است، بعید است بازارساز بتواند قیمت را به زیر ۵۶ هزار تومان برساند. بنابراین می توان پیش بینی کرد که دلار قبل از پایان سال از سقف قبلی عبور کرده و در سطح جدیدی معامله خواهد شد.

قیمت دلار تا پایان هفته صعودی است

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: با مفروضات فعلی و با استناد به رشد تدریجی قیمت دلار، وزن بیشتری به سقف شکنی داده می شود. اسفند داده می شود. به نظر می رسد قیمت دلار در روزهای آینده به سقف قبلی و محدوده قیمتی بالاتر برسد.

وی افزود: با بازگشایی بازار ارز در روز شنبه با روند صعودی، می توان انتظار داشت روزهای آینده این هفته متلاطم باشد. در این هفته ممکن است دلار حتی به سطح هشتم تا نهم رشد کریدور ۵۰ هزار تومانی برسد.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا