طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 6 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






نرخ دلار در ابتدای معاملات در اولین روز هفته با نوسان محدود صعودی باز شد، اما در ادامه معاملات با کاهش محدودی مواجه شد و روندی رنج‌آور داشت. اقتصاددانان معتقدند که ما در حالت کمای اقتصادی هستیم. در چنین شرایطی تقاضا به صفر می رسد و تصمیمات مالی به تعویق می افتد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در اولین روز هفته با افزایش محدود بازگشایی شد اما با کاهش ۳۰۰ تومانی به محدوده قیمتی هفته گذشته بازگشت. بانک آمریکایی روز شنبه در وسط کانال هفتم از کریدور ۵ بسته شد.

بازار ارز منتظر انتخابات است

بررسی معاملات در بازار ارز حکایت از کاهش محدود تقاضا دارد. معامله گران شرایط بازار را راکد و انتظاری می دانند و انتظار دارند بازارها تا انتخابات ریاست جمهوری راکد بمانند. فعالان بازار ارز خط روند صعودی را گم شده می دانند و معتقدند کف قیمتی دلار کانال چهارم کریدور پنجم است.

تحلیلگران اقتصادی وضعیت فعلی را به کما اقتصادی تعبیر می کنند و می گویند در این شرایط تقاضا به صفر می رسد و تصمیم گیری های مالی به تعویق می افتد. در نتیجه این رفتار، حجم معاملات در بازارها به پایین ترین حد ممکن می رسد و عملا کل اقتصاد در حالت رکود و تعطیلی نسبی قرار می گیرد.

کارشناسان اقتصادی می گویند بازار ارز همچنان تحت کنترل سیاست نهاد تصمیم گیر است و رشد تورم و نقدینگی در بلندمدت بر قیمت دلار تاثیر می گذارد. به گفته تحلیلگران بازار، اگر اخبار خاصی منتشر نشود، دیگر جهش قیمتی وجود نخواهد داشت. آنها روند آهسته و ثابتی را در سطوح هفت و هشت کریدور پنجم برای قیمت دلار پیش بینی می کنند.

دورهمی یک قدم به عقب رفت

لازم به ذکر است قیمت درهم روز شنبه ۵ می باشد خرداد با کاهش ۱۰۰ تومانی نسبت به روز پنجشنبه به قیمت ۱۵۰۰۰۷۴۰ تومان معامله شد. تتر با ۱۰۰ تومان افزایش به ۵۸۰۰۰ و ۱۰۰ تومان معامله شد.

لازم به ذکر است قیمت اسکناس و حواله دلار مانند هفته گذشته تغییری نداشته است. اسکناس دلار ۴۴ هزار و ۸۱۱ تومان و حواله دلاری ۴۱ هزار و ۸۴۰ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا