طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 6 مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار در هفته اول مرداد در کریدور پنجم، کانالی از نوسانات فزاینده پیش رفت. هفته گذشته بازده دلار از سایر بازارهای مالی فراتر رفت. این اتفاق در حالی رخ داد که سیگنال نامطلوب به بازارهای مالی مخابره نشد و معامله گران رشد تقاضای تابستانی را دلیل این افزایش قیمت می دانند.





به گزارش افق میهن،

قیمت دلار در هفته اول مرداد با افزایش ۱۳۵۰ تومانی قیمت و افزایش بازدهی ۲.۳۶ درصدی، گل سرسبد رشد بازدهی در بازارهای مالی شد. هفته گذشته دلار در کریدور پنجم یک کانال افزایش یافت و در نیمه بالایی کانال هشتم کریدور پنجم به کار خود پایان داد.

دلالان دلیل افزایش قیمت ها در بازار ارز را رشد تقاضا می دانند. آنها معتقدند بازار رکود ماه های ابتدایی سال را پشت سر گذاشته و رشد تقاضا به این بازار ریتم فزاینده ای بخشیده است.

لازم به ذکر است قیمت اسکناس و حواله دلار در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران در هفته اول افزایش یافت. مرداد یک کانال کرک داشت. این افزایش قیمت سهمیه ای و حواله ای دلار حاکی از رشد تقاضای دلار شرکت ها و همچنین سیگنال افزایش را به بازار آزاد ارز داد.

پیش بینی قیمت دلار

با توجه به اینکه در هفته های اخیر خوش بینی های سیاسی در بازارهای مالی کاهش یافته و قیمت دلار در حدود ۵۷ هزار تومان شدیدترین واکنش نزولی را به این تحول مثبت اقتصادی از خود نشان داده است، به نظر می رسد وزن افزایش قیمت دلار از کاهش بیشتر باشد.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که احتمال افزایش قیمت دلار به کریدور بالاتری زیاد است و بزرگترین سیگنالی که می تواند به قیمت دلار روند نزولی بدهد لغو تحریم ها و از سرگیری مذاکرات برجام است. آنها می گویند اگر گام های اساسی برای توافق برداشته شود، دلار تا اواسط کریدور پنجم با کاهشی سرسام آور کاهش می یابد.

تتر ۵۸۹۰۰ تومان شد

قیمت درهم روز پنجشنبه ۱۵ هزار و ۸۴۰ تومان معامله می شد. قیمت تتر همگام با قیمت دلار با ۲۰۰ تومان افزایش به ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

پوند انگلیس با ۵۰۰ تومان افزایش به قیمت ۷۵ هزار و ۸۱۰ تومان معامله شد. قیمت یورو نیز ۶۳ هزار و ۹۱۰ تومان و ۸۰۰ تومان افزایش یافت.

لازم به ذکر است، در آخرین روز هفته اسکناس دلار با قیمت ۴۷ هزار و ۵۳۷ تومان و حواله دلاری ۴۳.۱۶ تومان و ۵۰ تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا