طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 7 اسفند 1402

به گزارش ایران تحلیل:






نرخ دلار هفته گذشته با بازدهی مثبت و یک پله افزایش بسته شد. این اسکناس در ابتدای معاملات روز شنبه با ۱۵۰ تومان افزایش بازگشایی شد. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ناتوانی بازارساز در حفظ قیمت دلار در انتهای کریدور ۵۰ هزار تومانی کانال ۶، خبر از روزهای متلاطم بازار ارز می دهد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در اولین روز هفته در بازار نیمه تعطیل ارز با افزایش ۱۵۰ تومانی بازگشایی شد. روند صعودی قیمت اسکناس آمریکایی در روزهای پایانی سال از سوی کارشناسان اقتصادی پیش بینی شد. روز شنبه دلار در مرحله دوم کانال هفتم کریدور ۵۰ هزار تومانی بسته شد.

بازاری که رسمی نیست به قیمت جان بانک مرکزی تمام شد

در حالی که کارشناسان اقتصادی در روزهای پایانی سال نسبت به روند صعودی دلار به عنوان پیشتاز سایر بازارها هشدار داده بودند، وزیر اقتصاد در هشتاد و نهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان یزد بار دیگر تاکید کرد: نرخ ارز در بازار آزاد قطعا افزایش خواهد یافت. شناخته نخواهد شد! قیمت دلار در بازار آزاد اکنون مبنایی برای تعیین قیمت در سایر بازارها است.

علاوه بر این، تحلیلگران بازار مالی معتقدند بازار آزاد ارز که بارها مورد مناقشه نهاد پولی کشور و مسئولان دولتی قرار گرفته است، بیشترین انرژی را از بانک مرکزی برای مدیریت نرخ ارز می خواهد. آنها معتقدند بانک مرکزی به جای اجرای سیاست های پولی مدرن، به عامل اجرایی در بازار ارز تبدیل شده است.

این در حالی است که در حالی که بانک مرکزی مدعی است نرخ ارز در کشور به صورت نوسانی مدیریت می شود، بازار با مدیریت رشد پلکانی مدیریت می شود و این روش باعث شده تا نهاد پولی کشور یکی از اهداف اصلی خود یعنی کنترل را از دست بدهد. حجم پایه پولی و کنترل نرخ بهره. گمشو

سیگنال منفی (FATF) دلار را گران کرد؟

روز شنبه، گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اعلام کرد که ایران همچنان در لیست سیاه پولشویی این گروه باقی مانده است. این گروه از فوریه ۲۰۲۰ روند بررسی وضعیت ایران و کره شمالی را به دلیل اپیدمی کووید متوقف کرده است و این دو کشور همچنان در لیست سیاه باقی مانده اند.

لازم به ذکر است روز شنبه ۱۴ اسفند ماه، درهم با ۱۰۰ تومان افزایش به قیمت ۱۵ هزار و ۶۸۰ تومان معامله می شد. همچنین قیمت تتر با ۵۰ تومان افزایش به ۵۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. پوند انگلیس در اولین روز هفته با ۳۰۰ تومان افزایش ۷۲ هزار و ۶۳۰ تومان معامله شد. قیمت یورو با ۳۰ تومان افزایش به ۶۲ هزار و ۶۰ تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا