طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 7 دی 1402 / دلار در کف کریدور ۵۰ هزار تومانی تثبیت شد

به گزارش ایران تحلیل:






دلار امروز با نوسان محدود در کریدور ۵۰ هزار تومان معامله شد. این اسکناس که از ابتدای هفته در محدوده ۴۹ هزار تومان شناور بود، بار دیگر به دلیل فشار تقاضا به محدوده تعادل خود بازگشت.



به گزارش ایران تحلیل، امروز قیمت دلار با افزایش محدود از ۱۰۰ تومان به ۵۰ هزار تومان معامله شد. محدوده معاملاتی فعلی دلار در حالی روندی خنثی را نشان می دهد که برخی فعالان بازار ارز تمایل سیاست گذاران را برای بازگشت این لایحه به کریدور ۴۰ هزار تومانی می دانند. همانطور که فعالان بازار ارز بارها تاکید کرده اند، ریسک جدیدی در بازار وجود ندارد و حرکت محدوده دلار حداکثر نوسانات روزانه ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان را خواهد داشت.

تحلیلگران اقتصادی به سیاست دولت برای مهار تورم اشاره می کنند و معتقدند این اقدام نشان دهنده شرایط رکودی در بازارها است. آنها می گویند سیاست گذار توانسته با سرمایه گذاری منابع در بازار دلار، قیمت این اسکناس را در محدوده معاملاتی تعیین شده نگه دارد. از دیدگاه معامله گران، محدوده قیمت فعلی یک حد پایین مطمئن برای تصمیم گیری و ورود به بازار ارز محسوب می شود.

آیا دلار برای شکستن سقف لازم است؟

با توجه به اینکه ریتم قیمت دلار در روزهای اخیر به زیر کریدور ۵۰ هزار تومانی رسید، ضریب بازگشت. به نظر می رسد دولت حتی به مدد اخبار هم نمی تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد و عرضه و تقاضا در واقع به همان ترتیب ۵۰ هزار تومانی است.

اقتصاددانان پایان مهلت مقرر را زمان حساسی برای قیمت دلار یعنی ۱۰ می دانند. آبان تا ۱۰ دی معتقدند بانک مرکزی تلاش زیادی کرده است تا دلار را به مرز ۴۰ هزار تومان برساند. آنها با اشاره به مبادلات ارزی، جریان اخبار و خوراک خبر می گویند که بازار قیمت های زیر ۵۰ هزار تومان را نمی پذیرد و با افزایش تقاضا، قیمت به کریدور بالاتر بازگشته است.

با احتساب ارزش ذاتی ۶۰ تا ۶۱ هزار تومان، به نظر می رسد شکاف منفی قیمت و ارزش ذاتی این اسکناس به ۲۰ درصد رسیده است. برخی از تحلیلگران اقتصادی معتقدند بازار آماده حرکتی جدید برای شکستن سقف قیمت قبلی است.

بازارهای همسایه افزایش یافت

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا