طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 8 اسفند 1402

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار در روز دوشنبه با ۵۰۰ تومان افزایش به بالاترین سطح خود در سه هفته اخیر رسید. اقتصاددانان با توجه به تورم و رشد تقاضا، روند صعودی قیمت دلار را در روزهای پایانی سال پیش بینی کرده بودند.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار در سومین روز هفته روندی صعودی را ثبت کرد. در سطوح هفتم و هشتم کانال هفتم با شروع از کریدور ۵۰ هزار تومانی، اسکناس دلار با ممتاز ۵۰۰ و ۶۰۰ تومان معامله شد.

معامله گران همچنان به سیاست گذار به عنوان رهبر بازار ارز نگاه می کنند. آنها معتقدند اگر فشارهای بازار وجود نداشت، دلار در کانال های انتهایی کریدور کمی بالاتر می رفت. فعالان بازار ارز از هفته گذشته نوسانات صعودی محدودی را در قیمت دلار در محدوده ۵۰ هزار تومان پیش بینی کرده بودند. معاملات امروز بازار ارز حاکی از آن بود که معامله گران تمایل بیشتری به خرید دارند تا فروش.

تاثیر اخبار بر بازار ارز از بین رفت

خبر سفر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به ژنو برای شرکت در پنجمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مورد توجه تجار قرار گرفت اما تاثیری بر تحولات قیمتی نداشت.

فعالان بازار ارز معتقدند اخبار می تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد و باعث نوسانات شود، اما این وضعیت نمی تواند دوام بیاورد. آنها می گویند که کشور نیاز به پول دارد و به همین دلیل است که تعدادی پیام می فروشند و برخی نیز معاملات را متوقف می کنند، اما این یک روند موقت است.

پوند شد ۷۳۰۰۰ تومان

لازم به ذکر است دوشنبه هفتم اسفند درهم با ممتاز ۱۰۰ تومان به قیمت ۱۵۷۸۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت تتر نیز با ۱۵۰ تومان افزایش به ۵۷ هزار و ۶۵۰ تومان رسید. پوند انگلیس در سومین روز هفته با افزایش ۷۵۰ تومانی به کانال ۷۳ هزار تومان صعود کرد و ۷۳ هزار و ۳۷۰ تومان معامله شد. قیمت یورو نیز با ۷۱۰ تومان افزایش به ۶۲ هزار و ۷۷۰ تومان رسید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا