طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 8 بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار از هفته دوم بهمن افزایش یافت این اسکناس که قیمت آن در هفته گذشته نزدیک به دو هزار تومان افزایش یافت، روز شنبه افزایش تقاضا را به ثبت رساند. کارشناسان اقتصادی می گویند روند افزایشی قیمت این اسکناس در ماه های پایانی سال قابل پیش بینی بود.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در روز شنبه روی ۷ است بهمن با روند نزولی از ۲۰۰ تومان شروع شد. اما در اواخر روز این روند معکوس شد و دلار ۳۰۰ تومان افزایش یافت و به کانال ۵۶ هزار تومان نزدیک شد. در آخرین معامله نقدی روز شنبه، دلار ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

کارشناسان اقتصادی از ابتدای سال ۱۴۰۲ بارها بر افزایش قیمت دلار در ماه های پایانی سال تاکید کردند. ظهور این روند با شروع حمله موشکی سپاه به برخی مواضع تروریست ها در منطقه رخ داد و اکنون بیش از ۱۰ روز است که قیمت این اسکناس به طور مستمر در حال افزایش است.

جنگ دلار را گران کرد؟

برخی از کارشناسان اقتصادی افزایش درگیری ها در منطقه خلیج فارس را دلیل افزایش تقاضای دلار در بازار ارز کشور می دانند و معتقدند مشکلات سیاسی روند صعودی دلار را رقم زده است. برخی کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند جهش دلار که از ابتدای سال بارها نسبت به آن هشدار داده بودند کنار گذاشته شده است. آنها از سیاست ارزی بانک مرکزی که قیمت دلار را فریز می کند انتقاد می کنند و معتقدند اقتصاد کار خود را انجام می دهد و این روند افزایش قیمت دلار از ابتدای سال قابل پیش بینی است.

تحلیلگران بازار مالی می گویند در صورت تثبیت قیمت دلار در محدوده ۵۵ هزار تومانی، احتمال شکسته شدن سقف قیمتی قبلی وجود دارد. آنها محدوده ۶۰ هزار تومانی را سقف قبلی قیمت دلار می دانند و معتقدند انتخابات سراسری و تمایل دولت برای حفظ قیمت مانع از گرانی اسکناس های آمریکایی در روزهای پایانی سال نخواهد شد.

افزایش قیمت دلار در بازارهای اطراف

لازم به ذکر است قیمت دلار در روز شنبه هفتم افزایش می یابد بهمن ۱۴۰۲ در بازارهای اطراف افزایش یافت. دلار سلیمانیه هزار تومان رشد کرد و به ۵۶ هزار و ۷۴۰ تومان رسید. دلار هرات با ۹۰۰ تومان افزایش وارد کانال بالاتر شد و با قیمت ۵۵ هزار و ۵۸۰ تومان معامله شد. قیمت درهم امارات ۳۰۰ تومان افزایش یافت و با قیمت ۱۵ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا