طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 8 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار دوشنبه هفتم خرداد بدون تغییر بازگشایی شد اما بعداً در معاملات ۳۰۰ تومان افزایش یافت و در سقف بالای کانال هفتم از کریدور پنجم بسته شد. بازار ارز در کمتر از یک هفته گذشته با نوسانات محدود معامله می شود و به نظر می رسد انتخابات ریاست جمهوری بازار ارز را محتاط و آرام کرده است.



به گزارش ایران تحلیل، در سومین روز هفته قیمت دلار ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش یافت و در سقف بالای کانال هفتم از کریدور پنجم بسته شد. روند معاملات دلار در بازار ارز چندان چشمگیر نیست و فعالان بازار ارز در خرید و فروش محتاط هستند. همچنین در بازار دلار پشت خط یک کانال بالاتر قرار گرفته و در کانال هشتم کریدور پنجم معامله می شود.

برخی از معامله گران بازار ارز پراکندگی ارزی سیاستگذار را دلیل نوسانات ریتم بازار می دانند و معتقدند قیمت دلار توسط بازارساز مدیریت می شود. این در حالی است که کارشناسان اقتصادی بر این باورند که خرید و فروش دلار به دلیل جذابیت بازارهای دیگر با استقبال مواجه شده است.

از جذابیت خرید دلار کاسته شد

به نظر می رسد فعالان و سرمایه گذاران بازار با توجه به سود قابل توجه اوراق مشارکت و صندوق های سرمایه گذاری در شرایط فعلی که نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری است، ترجیح می دهند وارد بازار نشوند. زیرا در کنار افزایش سیاست انقباضی نباید از سود صندوق های سرمایه گذاری که ۳۲-۳۳ درصد است و سود مرکب می دهد غافل شد. این عوامل منجر به سرازیر شدن برخی از پول های پراکنده رد و بدل شده در بازارهای موازی به صندوق های اوراق قرضه شده است.

اقتصاددانان می گویند که مشخص نیست دولت بعدی چگونه خواهد بود و چه سیاست هایی را دنبال خواهد کرد. بنابراین، بسیاری از سرمایه گذاران حاضر نیستند ریسک سرمایه گذاری در بازارهایی مانند دلار را بپذیرند.

درهم ۱۶۰۰۰ تومان شد

لازم به ذکر است قیمت درهم روز دوشنبه هفتم خرداد با صعود ۲۶۰ تومانی تا انتهای کانال ۱۶ هزار تومان صعود کرد. تتر با رشد محدود ۵۰ تومانی به قیمت ۵۸۰۰۰ ۱۵۰ تومان معامله شد.

لازم به ذکر است اسکناس دلار و حواله در روز دوشنبه حدود ۲۰ تومان کاهش محدود را ثبت کردند. اسکناس دلار ۴۴ هزار و ۸۹۰ تومان و حواله دلاری ۴۱ هزار و ۹۱۴ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا