طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 9 آذر 1402 / عقب نشینی دلار با تحرکات طلای جهانی

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت دلار امروز با کاهش محدود معامله شد و روند نوسانی با نوسانات جزئی در بازار ارز ادامه دارد. معامله گران بر این باورند که حرکت صعودی طلای جهانی که منجر به تضعیف دلار جهانی شده، منجر به حرکت نزولی دلار در بازار داخلی شده است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار امروز ۱۰۰ تومان کاهش یافت و ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. پس از جنگ حماس و اسرائیل، قیمت دلار به طور مداوم در کریدور ۵۰ هزار تومانی در نوسان است. این درخشش در طول هفته گذشته از پله دوم تا پله چهارم کف راهرو را طی کرده و بارها بازگشته است.

بعدازظهر دیروز، قیمت جهانی طلا از منطقه مقاومت سال ۲۰۱۳ عبور کرد و به بالاترین سطح تاریخ ۲۰۳۹ دلار رسید. معامله گران تصور می کنند که بازارساز همیشه در نوسانات شدید بین ین و دلار در نوسان است. آنها می گویند کاهش محدود امروز نیز به دلیل تعادل قیمت دلار با نوسانات ارز جهانی است.

چشم دلار به دهان سیاستمدار

با توجه به اینکه دلار در دو هفته اخیر رفتار قابل توجهی از شارپ از خود نشان نداده است، تحلیلگران بازارهای مالی مدت هاست بر این باورند که با توجه به نزدیک بودن به انتخابات، رکود حاکم بر بازارها از سوی دولت و کنترل بر بازارها. تورم به هر طریق ممکن سیاست گذار می تواند دلار را در منطقه افزایش دهد. ۵۰۰۰۰ تومان برای مهار. آنها تاکید می کنند که این محدوده محدوده معاملاتی جدید دلار است و حد پایین این محاسبه را ۴۷ هزار تومان و حد بالایی را در شرایط بحرانی ۵۴ هزار و ۷۰۰ تومان فرض می کنند.

کارشناسان اقتصادی بر فشرده سازی جهش قیمت دلار تاکید می کنند و می گویند با توجه به وحدت سیاست گذاران در بازار ارز، ریتم بعدی قیمت ها توسط نهاد تصمیم گیرنده مدیریت بازار ارز تعیین می شود. آنها معتقدند سایه رکود تورمی مهمترین عامل تحلیلی بازار خواهد بود.

روند بازارهای همسایه با دلار تهران دنبال نشد

امروز قیمت دلار در بازارهای اطراف کاهش یافته است. قیمت دلار هرات با افزایش محدود ۶۰ تومانی به قیمت ۵۰ هزار و ۱۱۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه ۱۰۰ تومان افزایش یافت و ۵۰ هزار و ۵۱۰ تومان معامله شد. درهم امارات نیز مانند روز گذشته بدون تغییر ۱۳۸۰۰ تومان معامله شد.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا