طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 9 بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:






نرخ دلار در روز یکشنبه روندی نزولی داشت. این اسکناس در دومین روز هفته ۳۰۰ تومان ارزان شد. معامله گران افزایش عرضه توسط سیاستگذار را دلیل افت قیمت محدود این تبصره می دانند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در روز یکشنبه روی ۸ است بهمن روند نزولی داشت. اما این افت قیمت نتوانست منجر به خروج دلار از کانال ۵۵ هزار تومانی شود. این اسکناس در بازار آزاد با قیمت ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان مبادله شد که نسبت به روز شنبه ۳۰۰ تومان کاهش داشت.

اگرچه قیمت دلار در روز یکشنبه روند نزولی محدودی داشت، اما برخی شنیده ها حاکی از آن است که دلار در میدان فردوسی تا سقف ۵۶ هزار تومان نیز مبادله می شود. در بازار آنلاین دلار تا محدوده قیمتی ۵۵ هزار تا ۷۰۰ تا ۹۰۰ تومان مبادله می شد.

آیا سیاستمدار دست به کار شد؟

فعالان بازار ارز از حضور فعال بانک مرکزی در غالب بازارساز نسبت به روزهای گذشته خبر دادند. آنها می گویند تا زمانی که فشار بازارساز بر بازار ارز از طریق ارز پاشی و پیام درمانی به این بازار وارد شود، معامله گران این کاهش را موقتی و کوتاه مدت می دانند.

از سوی دیگر کارشناسان اقتصادی تحولات کنونی بازار ارز و کاهش محدود روز یکشنبه را موقتی می دانند. آنها معتقدند کف قیمت دلار در محدوده ۵۴ هزار تومان است و در صورت ارسال سیگنال قوی به بازار، قیمت دلار تا محدوده ۵۲ هزار تومان کاهش می یابد. اما فشار تقاضا از باقی ماندن قیمت در محدوده ذکر شده جلوگیری می کند. به گفته تحلیلگران اقتصادی، بازار ارز روند صعودی دارد. بارها تاکید شده است که افزایش قیمت فقط در ماه های پایانی سال اتفاق می افتد.

بنابراین مشکلات کلان اقتصادی، رشد نقدینگی و مشکل تورم از یک سو و سختگیری عراق در مبادلات دلاری با ایران و تشدید درگیری در منطقه خاورمیانه از سوی دیگر را می توان اساسی دانست. دلایل افزایش قیمت دلار در هفته های اخیر علاوه بر این، کارشناسان اقتصادی افزایش تقاضا برای دلار در ماه های پایانی سال را یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت اسکناس های آمریکایی می دانند.

بازارهای همراه با دلار تهران

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا