طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 9 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






در چهارمین روز هفته، قیمت دلار در کریدور پنجم یک کانال ۱۰۰۰ تومان افزایش یافت و آماده صعود به کریدور بالاتر شد. موضوع جلسه شورای حکام برای چهاردهم خرداد در صورت برگزاری، گمانه زنی ها در مورد صدور قطعنامه علیه ایران افزایش یافت و سود بازار را وارد فاز خرید کرد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در روز سه شنبه هشتم خرداد با ۱۰۰۰ تومان افزایش در کریدور پنجم یک پله صعود کرد و در سقف کانال هشتم این راهرو بسته شد. علیرغم تعادل عرضه و تقاضا در معاملات بازار ارز و پراکندگی نرخ ارز سیاستگذاران، باز بودن روزافزون بازار ارز حاکی از حساسیت روزافزون بازار به موضوعات سیاستی است.

جلسه شورای حکام اهرمی برای رشد دلار شد

موضوع جلسه آتی شورای حکام حساسیت به قیمت دلار را افزایش داده است. موضوعاتی مانند تنش‌های ماه‌های اخیر بین ایران و اسرائیل و افزایش غنی‌سازی هسته‌ای ایران که توسط مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تاکید قرار گرفت، از جمله مواردی است که برخی فعالان اقتصادی به آن اشاره می‌کنند و بر این اساس آن را نیز مطرح می‌کنند. احتمال قطعنامه ای علیه ایران

در همین حال، لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال، روز دوشنبه به تحلیل اختلافات واشنگتن و سه کشور ترویکای اروپایی بر سر تصویب قطعنامه علیه ایران در نشست شورای حکام پرداخت و به نقل از دیپلمات های درگیر در مذاکرات نوشت: بایدن این کار را انجام خواهد داد. آیا ما از متحدان اروپایی می خواهیم که ایران را به خاطر پیشرفت برنامه هسته ای خود سرزنش نکنند. ایالات متحده می خواهد از تشدید تنش ها با تهران قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر (پاییز) جلوگیری کند.

با این وجود، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت دلار در کوتاه مدت و جاری ثابت خواهد ماند. اما در میان مدت و تا ۶ ماه آینده معتقدند که می توان سقف را شکست و به کریدورهای بالاتر حتی تا کریدور هشتم رفت. آنها معتقدند کاهش قیمت دلار تاکنون دلایل سیاسی و نه اقتصادی بوده است.

ارزهای مهم بیش از ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند

لازم به ذکر است قیمت درهم روز سه شنبه هشتم معتبر است خرداد با حق بیمه ۳۰۰ تومان با قیمت ۱۶۰۰۰ ۳۰۰ تومان معامله شد. تتر با ۷۰۰ تومان افزایش به ۵۸ هزار و ۸۹۰ تومان معامله شد.

لازم به ذکر است روز سه شنبه قیمت دلار ۱۳۸ تومان و حواله دلاری ۱۲۹ تومان افزایش یافت و به کانال بالاتری صعود کرد. اسکناس دلار ۴۵ هزار تومان ۲۸ تومان و حواله دلار ۴۲ هزار و ۴۳ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا