طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 9 مرداد 1403 / توپ دلار در زمین دولت چهاردهم افتاد؟

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار در ابتدای بازار ارز روز دوشنبه در محدوده قیمتی روزهای گذشته با تحمل محدود معامله می شد اما در میانه معاملات با افزایش ۳۰۰ تومانی در آخرین کانال کریدور پنجم قرار گرفت. برخی از معامله گران محدودیت های سیاست خارجی را دلیل افزایش قیمت اسکناس دلار می دانند.





به گزارش افق میهن،

روز دوشنبه قیمت دلار در کریدور پنجم یک کانال ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان افزایش یافت. افزایش قیمت این اسکناس با ریتمی تدریجی اتفاق افتاد و در پایان بازار ارز دلار در انتهای آخرین کانال کریدور پنجم به کار خود پایان داد.

با بازگشایی بازار ارز از صبح دوشنبه، روند معاملات دلار چندان موفقیت آمیز نبود و کارشناسان بازار ارز بر این باور بودند که بلاتکلیفی و بلاتکلیفی ناشی از تحلیف رئیس جمهور چهاردهم و گمانه زنی ها در مورد تشکیل کابینه باعث شده است. دلار در یک روند رنج. اقتصاددانان سه سناریو برای ریتم افزایش قیمت دلار در نظر می گیرند.

طناب دلار را از گردن دولت سیزدهم باز کنید

در سناریوی اول کارشناسان اقتصادی به تحولات سیاسی اشاره می کنند. بر این اساس برخی معامله گران دلیل افزایش قیمت دلار در اولین روز تحلیف رسمی رئیس جمهور چهاردهم را شل شدن طناب دلار از گردن دولت سیزدهم می دانند.

آنها معتقدند از این پس توپ دلار رسماً در زمین دولت چهاردهم است و همین موضوع بورس ارز بازارساز را محدود کرده است. همین مشکل رشد قیمت دلار و نزدیک شدن به ارزش ذاتی آن را مشخص کرده است.

نوسانات قیمت دلار در قسمت پایین کریدور ششم

سناریوی دیگر حاکی از آن است که افزایش قیمت روز دوشنبه قابل توجه نبوده و بازار مسیر طبیعی خود را طی کرده است. آنها انتظار دارند تا ۱۰ روز آینده روند دلار ادامه داشته باشد و تا زمانی که موضوع توافقات و مسائل کلان اقتصادی کشور مسیر خاصی را طی کند، دلار در منطقه پایین کریدور ششم نوسان داشته باشد.

افزایش تنش های نظامی در خاورمیانه

درهم در کانال ۱۶۰۰۰ تومان پیش رفت

قیمت درهم روز دوشنبه با ۹۰ تومان افزایش ۱۶ هزار و ۱۴۰ تومان معامله شد. قیمت تتر با ۱۰۰ تومان افزایش به ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. پوند انگلیس با قیمت ۷۶ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد و ۷۰۰ تومان افزایش یافت. قیمت یورو ۶۴ هزار و ۲۴۰ تومان و ۵۵۰ تومان افزایش یافت.

لازم به ذکر است روز دوشنبه اسکناس دلار ۴۸ هزار و ۱۵۹ تومان و حواله دلاری ۴۴ هزار و ۱۸۳ تومان به اضافه ۱۰۰ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا