طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلای جهانی / افزایش ترس میان خریداران اونس جهانی طلا

به گزارش افق میهن، پس از پایان بسته شدن هفته گذشته در محدوده مثبت، قیمت جهانی طلا همچنان به روند صعودی خود ادامه داد و در روز سه شنبه به بالاترین رقم تاریخی ۲۴۸۳.۷۵ دلار رسید. اما افزایش درآمد و افزایش ارزش دلار آمریکا در شرایط نامساعد بازار باعث شد تا قیمت این فلز گرانبها در نیمه دوم هفته به شدت اصلاح شود.

فعالان بازار از نزدیک اطلاعات تولید ناخالص داخلی (GDP) و مخارج مصرف شخصی (PCE) از ایالات متحده را در هفته آینده مشاهده خواهند کرد، زیرا فدرال رزرو دوره بسته شدن خود را قبل از نشست سیاست پولی خود در ۳۰ تا ۳۱ ژوئیه آغاز می کند.

پیش بینی قیمت جهانی طلا

تقویم اقتصادی ایالات متحده نشان می دهد که داده های شاخص جهانی مدیران خرید (PMI) برای ماه ژوئیه روز چهارشنبه منتشر می شود. PMI ترکیبی در ماه ژوئن به ۵۴.۸ رسید که نشان می دهد فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی با سرعت معقولی گسترش یافته است.

نرخ پایین تر از سطح ۵۰ پایه که نشان دهنده کاهش در ماه جولای بود، می تواند انتظارات کاهش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو در اواخر سال جاری را تقویت کند. این به نوبه خود فشار نزولی دوباره بر شاخص دلار وارد می کند. حال، اگر این داده ها بسیار بالاتر از بالاترین سطح ۵۰ امتیازی باشد، واکنش بازار احتمالا خنثی خواهد بود.

آیا رشد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده می تواند قیمت یک اونس باشد؟

دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) اولین برآورد خود از رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم را در هفته آینده منتشر خواهد کرد. بازارها انتظار دارند که اقتصاد ایالات متحده با نرخ سالانه ۲ درصد در سه ماهه دوم (پس از رشد ۱.۴ درصدی در سه ماهه اول) رشد کند.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، اکنون بازارها بیش از ۵۰ درصد شانس دارند که فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را ۷۵ واحد کاهش دهد. از سوی دیگر، یک عدد رشد ناامید کننده (زیر انتظارات بازار) می تواند یافتن تقاضا برای دلار را دشوار کند.

روایت معامله‌گرانی که با داده‌های PCE ژوئن روبرو هستند

روز جمعه، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده، داده های شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی ژوئن (PCE) را منتشر خواهد کرد. از آنجایی که گزارش تولید ناخالص داخلی پنج‌شنبه شامل شاخص قیمت فصلی PCE و اعداد اصلی شاخص قیمت PCE خواهد بود، بعید است که داده‌های ماهانه شگفت‌انگیزی ارائه کند.

در سه ماهه اول، core PCE، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، به دنبال افزایش دو درصدی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳، ۳.۷ درصد افزایش یافت. اگر کاهش شدید این داده‌ها با انتشار ضعیف تولید ناخالص داخلی همراه شود، می‌تواند راه را برای دریچه طلایی باز کند.

برای مطالب بیشتر به صفحه طلا و ارز افق میهن مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا