طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلای جهانی / انس جهانی طلا از نردبان تورم پایین می‌آید؟

به گزارش ایران تحلیل، انس گلوبال گلد مومنتوم در پایان معاملات هفته گذشته مسیر را دنبال نکرد و با اندکی کاهش به کار خود پایان داد. در هفته آینده، سرمایه گذاران به دقت داده های تورم ایالات متحده در ماه ژانویه را بررسی خواهند کرد و از نزدیک تحولات فنی را برای سرنخ هایی از حرکت جهانی طلا زیر نظر خواهند داشت.

روند کند قیمت جهانی طلا در هفته گذشته

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا او در یک مصاحبه تلویزیونی با CBS News “60 Minutes” تکرار کرد که احتمالا جلسه سیاست گذاری در ماه مارس زمان مناسبی برای شروع کاهش نرخ ها نیست. با این حال، او همچنین گفت که در صورت مشاهده بازار کار ضعیف یا کاهش قابل توجه تورم، می توانند زودتر اقدام کنند.

بازدهی اسکناس ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده در روز دوشنبه به دنبال گزارش مشاغل قوی بیش از سه درصد افزایش یافت و باعث شد طلا روز خود را در محدوده منفی نزدیک به ۲۰۲۰ دلار به پایان برساند. در غیاب داده‌های کلان اقتصاد کلان، شاخص دلار آمریکا (DXY) مطابق با بازدهی ایالات متحده کاهش یافت که منجر به بازگشت جزئی طلای جهانی شد.

آیا خطرات سیاسی کاهش می یابد؟

در همین حال، قطر به عنوان میانجی اعلام کرد که حماس به پیشنهاد آتش‌بس با اسرائیل در روز سه‌شنبه «به طور کلی مثبت» پاسخ داده است. با این حال، این خبر نگرانی ها در مورد تشدید بحران در خاورمیانه را کاهش نداد.

جریان های ورودی مرتبط با ریسک در روز چهارشنبه شروع به تسلط بر بازارهای مالی کردند، زیرا S&P 500 پس از زنگ افتتاح به بالاترین حد خود رسید. اگرچه افزایش ریسک پذیری معامله گران تقاضا برای دلار را پیچیده کرده بود، اما نتوانست شتاب بیشتری بگیرد.

روز جمعه، اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای ماه دسامبر را از ۰.۳ درصد به ۰.۲ درصد کاهش داد. با ادامه افزایش بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا در آستانه تعطیلات آخر هفته، قیمت طلا در جلسه آمریکا اندکی کاهش یافت.

بیایید سرنوشت انس گلد را با آمار تورم ژانویه مقایسه کنیم

اداره آمار کار اطلاعات تورم ژانویه را روز سه شنبه منتشر خواهد کرد. پیش بینی می شود شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و شاخص قیمت بدون احتساب مواد غذایی و انرژی به ترتیب ۰.۲ و ۰.۳ درصد افزایش یابد.

با این حال، اگر اعداد کمتر از حد انتظار، یعنی کمتر یا مساوی صفر باشند، بازار می تواند احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس را دوباره بررسی کند. این امر می تواند باعث شود که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا به زیر چهار درصد برسد و قیمت طلا افزایش یابد.

در حال حاضر ۸۲.۵ درصد احتمال دارد که فدرال رزرو در جلسه بعدی خود نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد. این بدان معناست که اگر تورم بالاتر از حد انتظار باشد، دلار آمریکا فضای زیادی برای رشد نخواهد داشت. با این حال، تورم بالا می تواند از بازده اوراق قرضه آمریکا حمایت کند و از افزایش آسان قیمت طلا جلوگیری کند.

گزارش خرده فروشی ژانویه نیز روز پنجشنبه منتشر خواهد شد. با این حال، از آنجایی که تغییرات قیمت را در نظر نمی گیرد، بعید است که واکنش بازار بزرگی ایجاد کند.

پیش از تعطیلات آخر هفته، فعالان بازار همچنین به داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) برای ژانویه و داده‌های اولیه اعتماد مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان در ماه فوریه توجه خواهند کرد.

به طور کلی، سرمایه گذاران بعید هستند که بر اساس داده های هفته آینده تصمیمات بزرگ بگیرند، مگر اینکه گزارش تورم ایالات متحده به طور قابل توجهی انتظارات بازار را از نرخ بهره فدرال رزرو تغییر دهد. در عوض، آنها می توانند تحولات را با دقت بیشتری رصد کنند تا فرصت های تجاری کوتاه مدت را شناسایی کنند.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا