طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلای جهانی / تامین سوخت رالی صعودی انس با چرخش فدرال رزرو

گزارش ایران تحلیل;




شاخص جهانی طلا برای پنجمین روز متوالی افزایش می یابد. افزایش طلای جهانی به بالای ۶۰ دلار در پنج روز گذشته به دلیل افزایش انتظارات مبنی بر کاهش نرخ بهره آمریکا در سال آینده تقویت شده است. آیا رشد انسان بدون وقفه ادامه خواهد داشت؟



به گزارش ایران تحلیل، قیمت جهانی طلا در آغاز معاملات امروز به بالاترین سطح خود در ۶ ماه گذشته رسید. با این حال، روند معاملات تاکنون به این صورت است که باند چهار روزه شمع‌های سبز طلای جهانی رو به پایان است.

چرخش سیاست فدرال رزرو؛ روش ملایم آنا برای صعود

در حالی که اطلاعات اقتصادی ایالات متحده در آستانه جلسه معاملاتی روز چهارشنبه منتشر نشده است، قیمت طلا به دلیل صحبت های فدرال رزرو و انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ به افزایش خود ادامه می دهد.

پس از افت بازدهی خزانه داری آمریکا به ۴.۲۷ درصد (سطحی که آخرین بار در ۱۵ سپتامبر مشاهده شده بود)، شاخص دلار آمریکا به ۱۰۲.۴۷ درصد در سه ماه اخیر رسید. این کاهش در بازده دلار و خزانه داری به دلیل افزایش انتظارات از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال آینده است.

اظهارات اخیر کریستوفر والر، عضو فدرال رزرو، بازار جهانی طلا را زمزمه یک چرخش در سیاست فدرال رزرو کرده است. والر روز سه شنبه در سخنرانی خود گفت: “من به طور فزاینده ای مطمئن هستم که سیاست های فعلی می توانند اقتصاد را کند کرده و تورم را به سطح ۲ درصد برگردانند.” وی در ادامه افزود: اگر تورم چند ماهه ادامه داشته باشد می توانیم نرخ سیاستی را کاهش دهیم زیرا تورم کمتر است.

انتظارات معامله گران جهانی طلا در مورد تغییر سیاست فدرال رزرو و افزایش احتمال کاهش نرخ بهره همچنان به حمایت از قیمت جهانی طلا در مسیر صعودی خود ادامه خواهد داد. با این حال، تجدید نظر به سمت بالا در داده های تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم ایالات متحده و جو کلی بازار می تواند باعث کاهش اصلاحی قیمت طلا شود. این نکته به خریداران دلار آمریکا یک استراحت موقت می دهد.

پیش بینی قیمت جهانی طلا

در آخرین روز معاملاتی هفته (جمعه)، سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، مورد توجه خواهد بود. دیدگاه پاول ممکن است با تقویت انتظارات از کاهش نرخ بهره در سال آینده، افزایش انس را به قیمت های بالاتر تسهیل کند.

شایان ذکر است که این آخرین حضور پاول قبل از شروع دوره تعطیلی فدرال رزرو است. به همین دلیل تعیین سمت و سوی معامله گران و سرمایه گذاران بازار قبل از جلسه سیاست گذاری بعدی در ۱۲ و ۲۳ دسامبر بسیار مهم است.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا