طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلای جهانی / حنای بی‌رنگ پاول در بازار اونس جهانی طلا

گزارش ایران تحلیل;




در معاملات ابتدای هفته، قیمت جهانی طلا از سقف تاریخی خود عبور کرد و به محدوده ۲۱۴۸ دلار رسید! با این حال، طلا از این قیمت بهبود یافت و دوباره به کف ۲۰۰۰ دلار نزدیک شد. آینده این فلز گرانبها و حتی سایر کالاها به سیاست های فدرال رزرو بستگی دارد.



به گزارش ایران تحلیل، پس از شکستن رکورد طلای جهان در اولین روز هفته و رسیدن به سطح ۲۱۴۸.۹۹ دلار، سقف تاریخی جدیدی برای هر اونس طلای جهانی ثبت شد. پس از روز دوشنبه، برخلاف هفته گذشته، معاملات این فلز گرانبها مطابق میل خریداران جهانی طلا پیشرفت نکرد.

واکنش بازار به سخنرانی رئیس فدرال رزرو

احتمال کاهش نرخ بهره به دلیل اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا افزایش یافت. در همین حال، پاول موضع قبلی خود را تکرار کرد که نرخ بهره در اقتصاد ایالات متحده برای مدت طولانی بالاتر خواهد ماند.

با این حال، حنای پاول دیگر رنگی برای معامله گران نیست و تغییرات در لحن رئیس فدرال رزرو سیگنال دیگری را به معامله گران بازار فرستاد. پاول در سخنرانی خود به پیشرفت در مهار تورم و پتانسیل فرود آهسته برای اقتصاد آمریکا اشاره کرد. نظرات پاول برای از بین بردن احتمال افزایش نرخ بهره در دسامبر کافی بود. با کاهش نرخ بهره، هزینه فرصت خرید و تملک طلا کاهش می یابد.

سخنرانی پاول توانست اعتماد سرمایه گذاران و خریداران طلا را نسبت به برنامه کاهش نرخ بهره در ماه های اول سال ۲۰۲۴ جلب کند. هیجان خریدار در معاملات روز دوشنبه، ارزش انس را به رقم تاریخی ۲۱۴۸ دلار رساند.

در حال حاضر، علیرغم موضع محافظه کارانه اعضای فدرال رزرو، سرمایه گذاران و معامله گران در بازار جهانی طلا منتظر گام هایی برای کاهش نرخ بهره از مارس ۲۰۲۴ هستند.

پیش بینی قیمت جهانی طلا

آماری که روز گذشته توسط امریکن بیزنس منتشر شد، نشان داد که فرصت های شغلی در ایالات متحده به پایین ترین سطح خود در ۲.۵ سال گذشته رسیده است. این داده ها حاکی از کاهش تقاضای بیشتر برای نیروی کار است.

پس از رشد هیجانی انس در اولین جلسه معاملاتی هفته، افزایش نزولی انس در همان روز به دلیل عدم اطمینان نسبت به سیاست های پولی فدرال رزرو رخ داد.

توجه معامله گران جهانی شمش در حال حاضر بر روی داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی نوامبر است. داده های مورد انتظار در روز جمعه سرنخ های بیشتری در مورد سیاست های فدرال رزرو پیش از نشست سیاست گذاری این موسسه در هفته آینده ارائه خواهد کرد.

کارشناسان بر این باورند که قیمت جهانی طلا به احتمال زیاد تا محدوده ۲۰۳۳ تا ۲۰۳۹ دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا