طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلای جهانی در سال 2024 (ویدئو)

گزارش ایران تحلیل;









قیمت جهانی طلای سال ۲۰۲۴ با روند نزولی آغاز شد. قیمت یک اونس طلا ، که ۲۰۲۳ را با قیمت ۲،۰۷۶ دلار بسته بود ، در اولین معاملات سال جدید با قیمت ۲،۰۶۲ دلار افتتاح شد. اما آیا روند جهانی طلا در سال جدید نزولی خواهد بود؟ طبق مطالعات اساسی ، به نظر می رسد که اونس طلا با سه سناریو روبرو است.


به گزارش ایران تحلیل، فدرال رزرو پس از آخرین جلسه سیاست های پولی سال جاری، نرخ بهره را در محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵ بدون تغییر گذاشت که نشان دهنده تداوم بهبود چشم انداز تورم است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست گفت که اعلام پیروزی در برابر تورم زودهنگام است. با این حال ، وی اعتراف کرد که در حال حاضر سوال “زمان مناسب برای شروع کاهش نرخ مالیات” در حال بررسی است.

در زمان نگارش این مقاله، ابزار دیده بان فدرال رزرو گروه CME نشان داده است که بازارها به احتمال نزدیک به ۷۰ درصد دارند که فدرال رزرو در ماه مارس نرخ بهره را ۲۵ واحد کاهش دهد. علاوه بر این، تا دسامبر ۲۰۲۴، تقریباً ۶۰ درصد احتمال دارد که نرخ بهره کلیدی فدرال رزرو به ۳.۷۵-۴ یا حتی کمتر کاهش یابد.

وضعیت بازار نشان می دهد که کاهش نسبتاً قابل توجهی در نرخ بهره در سال جدید پیش بینی می شود و اگر اطلاعات کلان اقتصادی با این انتظار مغایرت داشته باشد، فضای افزایش نرخ دلار را باز می گذارد.

فدرال رزرو همچنین اطمینان دارد که ایالات متحده از رکود اقتصادی جلوگیری می کند. در سه ماهه سوم، تولید ناخالص داخلی (GDP) با نرخ سالانه چشمگیر ۵.۲ درصد رشد کرد. از آنجایی که انباشت موجودی محرک اصلی رشد در این دوره بود، کاهش شدید نرخ رشد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ تعجب آور نخواهد بود.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا