طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلای جهانی / زنگ خطر فدرال رزرو برای روند صعودی طلای جهانی

به گزارش ایران تحلیل، قیمت جهانی طلا در هفته گذشته به روند صعودی خود ادامه داد و روز جمعه از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد. در نتیجه، در طول هفته تقریباً دو درصد افزایش یافت. سرمایه گذاران به نظارت بر نظرات مقامات فدرال رزرو در هفته آینده ادامه خواهند داد و به دنبال صورتجلسه نشست ۳۰ آوریل تا ۱ مه برای سرنخ های جدید در مورد زمان وقوع تغییر در سیاست پولی هستند.

دو سناریو متفاوت برای قیمت جهانی طلا با توجه به PMI در ماه می

انتشار داده‌های اولیه شاخص مدیران خرید (PMI) توسط S&P Global برای بخش‌های تولید و خدمات ایالات متحده یک رویداد اقتصادی مهم در هفته آینده خواهد بود.

اگر این داده ها زیر ۵۰ باشد و نشان دهنده کاهش فعالیت های تجاری بخش خصوصی باشد، ارزش دلار آمریکا می تواند بلافاصله تحت فشار فروش قرار گیرد و فرصتی برای افزایش قیمت طلا ایجاد کند.

از سوی دیگر، اگر نتایج PMI نشان دهنده شتاب در رشد بخش خصوصی باشد، احتمالاً تقاضا برای دلار آمریکا افزایش خواهد یافت.

تاثیر اظهارات مقامات فدرال رزرو بر طلا و دلار آمریکا

چندین عضو فدرال رزرو هفته آینده سخنرانی خواهند کرد. بر اساس ابزار FED WATCH بورس کالای شیکاگو (CME) بازارها در حال حاضر با احتمال ۳۳ درصد قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ های بهره را بدون تغییر باقی می گذارد.

اگر سیاست گذاران بر لزوم مشاهده چندین گزارش تورم ماهانه مثبت قبل از تغییر سیاست تاکید کنند، معامله گران جهانی طلا می توانند احتمال کاهش نرخ در ماه سپتامبر را مجددا ارزیابی کنند که به تقویت دلار آمریکا و در نتیجه محدود کردن رشد قیمت طلا کمک می کند.

از سوی دیگر، اگر مقامات نسبت به ضعیف بودن بازار کار یا افزایش عدم اطمینان در مورد چشم انداز رشد اقتصادی ابراز نگرانی کنند، بازدهی خزانه داری ایالات متحده ممکن است کاهش یابد و به قیمت جهانی طلا اجازه دهد تا بالاتر رود.

دو روی سکه: انتظارات سرمایه گذاران از صورتجلسه فدرال رزرو

در بیانیه سیاستی که پس از نشست ۳۰ آوریل تا ۱ مه منتشر شد، فدرال رزرو گفت “در ماه های اخیر پیشرفت زیادی در جهت دستیابی به هدف تورم ۲ درصدی حاصل نشده است.”

روز چهارشنبه، فدرال رزرو صورتجلسه همان جلسه (۳۰ آوریل تا ۱ مه) را منتشر خواهد کرد و سرمایه گذاران با توجه به اعداد بالای تورم در سه ماهه اول ۲۰۲۴، توجه جدی به دیدگاه سیاست گذاران در مورد چشم انداز نرخ بهره خواهند داشت. .

اگر انتشار صورتجلسات نشان دهد که برخی از سیاستگذاران به سمت کاهش نرخ در سال ۲۰۲۴ تمایل دارند، ارزش دلار آمریکا ممکن است افزایش یابد.

از سوی دیگر، اگر این گزارش نشان دهد که سرمایه گذاران همچنان طرفدار کاهش نرخ هستند، قیمت جهانی طلا می تواند به روند صعودی خود ادامه دهد.

برای مطالب بیشتر به صفحه طلا و ارز ایران تحلیل مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا