طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلای جهانی / سقف 2500 دلاری طلا در دسترس قرار گرفت



به گزارش افق میهن،

قیمت جهانی طلا هفته را آرام آغاز کرد زیرا سرمایه گذاران از موضع گیری در آستانه رویدادهای کلیدی اقتصاد کلان خودداری کردند. با این حال، پس از پایان یافتن اولین روز معاملاتی هفته بدون تغییر، قیمت جهانی طلا در روز سه‌شنبه مجدداً شتاب گرفت و مرز ۲۴۰۰ دلار را شکست.

این در حالی است که ترور اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس در ایران توسط رژیم صهیونیستی تنش های ژئوپلیتیکی را تشدید کرد. در همین حال، قیمت جهانی طلا از نگرانی های فزاینده در مورد تشدید بحران در خاورمیانه منتفع شد و به روند صعودی خود ادامه داد.

کاهش بازده اوراق قرضه به طلا جان تازه ای بخشید

در همین حال، فدرال رزرو روز چهارشنبه، همانطور که انتظار می رفت، اعلام کرد که سیاست پولی خود را بدون تغییر نگه می دارد. در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از این نشست، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو خاطرنشان کرد که در جلسه ژوئیه یک “بحث واقعی” در مورد کاهش نرخ بهره وجود داشت و افزود که کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر روی میز است که ممکن است پابرجا باشد.

اگرچه کاهش ۲۵ درصدی نرخ بهره در سپتامبر کاملاً قیمت گذاری شد، بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده در آن روز پس از اقدام فدرال رزرو بیش از ۲.۵ درصد کاهش یافت و جان تازه ای به طلا داد.

انتشار آمار ضعیف اقتصادی از ایالات متحده باعث شد بازده اوراق قرضه دولتی آمریکا در نیمه دوم هفته بیشتر کاهش یابد. از آنجایی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله برای اولین بار از اوایل فوریه به زیر ۴ درصد رسید، طلا سود هفتگی خود را افزایش داد و به ۲۴۶۰ دلار رسید.

در بخش تولید، کاهش فعالیت های تجاری افزایش یافت

روز جمعه، اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) گزارش داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه جولای ۱۱۴۰۰۰ افزایش یافته است. علاوه بر این، رشد شغل با ۲۰۰۰۰۰ نفر در ژوئن کاهش یافت و به ۱۷۹۰۰۰ رسید. نرخ بیکاری از ۴.۲ درصد در ژوئن به ۴.۳ درصد افزایش یافت و تورم دستمزد سالانه که با تغییر میانگین دستمزد ساعتی اندازه گیری شد، از ۳.۸ درصد به ۳.۶ درصد کاهش یافت. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا به دنبال انتشار آمار ضعیف مشاغل آمریکا به زیر ۳.۸ درصد رسید و طلا در جلسه آمریکا به بالای ۲۴۷۰ دلار رسید.

PMI سرنوشت دلار را تعیین می کند

شاخص مدیران خرید خدمات ISM برای ماه جولای روز دوشنبه در تقویم اقتصادی ایالات متحده منتشر می شود. بازارها انتظار دارند که شاخص اصلی به ۵۱ واحد (از ۴۸.۸ در ژوئن) افزایش یابد. اگر این داده کمتر از ۵۰ واحد باقی بماند، دلار آمریکا برای یافتن تقاضا مشکل خواهد داشت. از سوی دیگر، یک غافلگیری مثبت می تواند از شاخص دلار حمایت کند و با واکنش اولیه، رشد قیمت جهانی طلا را محدود کند.

قیمت طلا بر اساس تراز تجاری چین است

در جلسه آسیایی روز چهارشنبه، فعالان بازار از نزدیک داده های تراز تجاری چین در ماه جولای را به عنوان بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان مشاهده خواهند کرد. چند هفته پیش، بانک خلق چین (PBoC) به طور غیرمنتظره ای نرخ بهره کلیدی یک ساله، نرخ بهره پنج ساله LPR و نرخ بهره تسهیلات وام میان مدت یک ساله (MLF) را کاهش داد.

این تصمیمات نگرانی ها در مورد بدتر شدن چشم انداز اقتصادی چین را زنده کرد و بر طلا فشار آورد. بنابراین اگر داده‌های تراز تجاری چین ناامید شود، طلای جهانی می‌تواند تا اواسط هفته جایگاه خود را از دست بدهد.

تقویم اقتصادی هفته آینده هیچ داده مهم دیگری که بتواند بر ارزش طلا تأثیر بگذارد ارائه نخواهد کرد. با این حال، سرمایه گذاران همچنان بر سرفصل های ژئوپلیتیکی تمرکز خواهند کرد. با توجه به پایان دوره سکوت، آنها همچنین با دقت به نظرات مقامات فدرال رزرو گوش خواهند داد.

اگر سیاست گذاران فدرال رزرو انتظارات بازار برای کاهش چند برابر نرخ بهره را در سال جاری نادیده بگیرند، بازدهی خزانه داری ایالات متحده می تواند بهبود یابد و منجر به اصلاح نزولی قیمت طلا شود.

اگر تنش ها در خاورمیانه با حمله متقابل ایران تشدید شود، طلا به عنوان پناهگاه امن همچنان مورد تقاضا خواهد بود.

پیش بینی قیمت جهانی طلا در هفته آینده

پس از عقب نشینی به خط آبی پویا، قیمت جهانی طلا بالاتر از منطقه تقاضای بالا است. اگر قیمت در روز دوشنبه بالاتر از این منطقه تثبیت شود، می توان انتظار داشت که قیمت تا سطح ۲۵۰۰ دلار افزایش یابد.

برای مطالب بیشتر به صفحه طلا و ارز افق میهن مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا