طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلای جهانی / عقب نشینی طلا در میان چشم‌انداز تیره تقاضا

به گزارش افق میهن؛






قیمت جهانی طلا پس از شکستن حمایت ۲۴۰۰ دلاری به کاهش ادامه داد. اعلام سیاست فدرال رزرو و داده های مشاغل ایالات متحده می تواند زمینه ساز حرکت بزرگ بعدی اونس باشد. چشم انداز فنی این فلز گرانبها نشان از عدم تمایل معامله گران به خرید دارد.





به گزارش افق میهن،

پس از پایان هفته نزولی، قیمت جهانی طلا به روند نزولی خود ادامه داد و به نزدیک ۲۳۵۰ دلار رسید که پایین‌ترین رقم در دو هفته اخیر است. این کاهش تحت فشار ناشی از ظهور و گسترش علائم کاهش تقاضا برای این فلز گرانبها رخ داد. فدرال رزرو هفته آینده تصمیمات سیاست پولی خود را اعلام خواهد کرد. تقویم اقتصادی ایالات متحده همچنین داده های اقتصادی مهمی را منتشر می کند که می تواند حرکت بعدی قیمت طلا را تعیین کند.

xau usdd

پیش بینی طلای جهانی در هفته آینده

در نشست آسیایی روز چهارشنبه، شاخص مدیران خرید تولیدی و غیرتولیدی ماه ژوئیه که توسط اداره ملی آمار چین منتشر شد، توجه مردم را به خود جلب کرد. بازار قرار می گیرد؛ به ویژه، پس از تحولات هفته گذشته اگر هر دو شاخص PMI به زیر ۵۰ سقوط کنند، طلای جهانی ممکن است تحت فشار فروش مجدد قرار گیرد و واکنش منفی اولیه نشان دهد.

سرمایه گذاران طلا بر روی فدرال رزرو و داده های کلیدی ایالات متحده متمرکز شده اند

داده های تغییر اشتغال ADP در روز چهارشنبه در تقویم اقتصادی ایالات متحده انتظار می رود. با این حال، سرمایه گذاران احتمالاً این داده ها را نادیده می گیرند و منتظر خواهند بود تا تصمیمات سیاست پولی فدرال رزرو در اواخر امروز اعلام شود.

انتظار می رود فدرال رزرو پس از نشست ۳۰ تا ۳۱ ژوئیه، نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد. بر اساس ابزار CME FedWatch، کاهش ۲۵ نقطه پایه (bps) در نرخ وجوه فدرال به طور کامل در جلسه سپتامبر تعیین شده است. این بدان معناست که حتی اگر بیانیه سیاست پولی فدرال رزرو یا جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، کاهش نرخ بهره را در ماه سپتامبر تایید کند، دلار آمریکا فضای زیادی برای سقوط ندارد.

در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست، اظهارات پاول در مورد چشم انداز سیاست پولی می تواند بر ارزش دلار آمریکا و جنبش جهانی طلا تأثیر بگذارد. ابزار CME FedWatch تقریباً ۷۰ درصد احتمال دارد که فدرال رزرو تا پایان سال نرخ بهره را در مجموع ۷۵ واحد پایه کاهش دهد. اگر پاول داده‌های رشد قوی را برجسته کند و پیشنهاد کند که شروع کاهش نرخ ممکن است زمان ببرد، بازارها می‌توانند تعداد کاهش نرخ بهره را در سال ۲۰۲۴ مورد ارزیابی مجدد قرار دهند.

شاخص مدیران خرید تولیدی ISM برای ماه جولای روز پنجشنبه منتشر می شود. پیش بینی می شود که شاخص PMI از ۴۸.۵ در ماه ژوئن اندکی به ۴۸.۸ برسد. اگر داده‌های بالاتر از ۵۰ منتشر شود که نشان می‌دهد فعالیت‌های تجاری به طور غیرمنتظره در ماه جولای افزایش یافته است، دلار می‌تواند تقاضا پیدا کند. با این حال، واکنش بازار در آستانه گزارش مشاغل روز جمعه احتمالا کوتاه مدت خواهد بود.

رشد ضعیف NFP دلار را ضعیف می کند

حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی (NFP) در ماه ژوئن ۲۰۶۰۰۰ افزایش یافت که بیش از برآوردهای تحلیلگران از ۱۹۰۰۰۰ بود. با این حال، دلار آمریکا نتوانست از داده‌ها سود ببرد زیرا گزارش مشاغل نشان می‌دهد که این افزایش از ۲۷۲۰۰۰ در ماه می به ۲۱۸۰۰۰ کاهش یافته است. رشد ناامید کننده NFP در ماه جولای تنها در صورتی می تواند بر دلار آمریکا تاثیر بگذارد که در اعداد ژوئن اصلاحات قابل توجهی صورت گیرد. اگر NFP به سطح مورد انتظار بازار برسد، جزء تورم دستمزد گزارش می تواند جهت دلار را تعیین کند. به طور سالانه، متوسط ​​دستمزد ساعتی در ماه ژوئن ۳.۹ درصد افزایش یافت. افزایش قابل توجه این داده ها می تواند از دلار آمریکا تا آخر هفته حمایت کند.

برای مطالب بیشتر به صفحه طلا و ارز افق میهن مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا