طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلای جهانی / گارد صعودی انس طلا برای 2024

به گزارش ایران تحلیل، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته گفت که با توجه به کاهش سریع تر از حد انتظار تورم و هزینه های استقراض، اقدامات انقباضی بلندمدت به احتمال زیاد پایان یافته است.

پس از این سخنرانی، انس گلد گلد با جهش ۲.۴۳ درصدی به سطح کلیدی ۲۰۰۰ دلاری خود بازگشت و به ۴۸ دلار رسید. از سوی دیگر، بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده نزدیک به پایین ترین حد خود در ۵ ماه گذشته است که از نفوذ صعودی به سطوح بالاتر قیمت حمایت می کند.

تغییر سیاست فدرال رزرو و پیش بینی کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ باعث شد شرط بندی فروشندگان شمش جهانی با شکست مواجه شود. با این حال، برخی از اعضای فدرال رزرو، از جمله جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، تلاش می کنند با تاکید بر انتظارات رو به رشد کاهش نرخ بهره در سال آینده، این انتظارات را کاهش دهند. با این حال، FedWatch همچنان انتظارات بازار ۷۰ درصدی را برای کاهش نرخ بهره آمریکا در مارس ۲۰۲۴ گزارش می دهد.

در این مرحله، تحلیلگران بر این باورند که عملکرد بازار جهانی طلا منعکس کننده انتظارات سرمایه گذاران و معامله گران از سیاست های فدرال رزرو آمریکا است. در عین حال، آمار و داده های اقتصاد آمریکا در ماه های اول سال ۲۰۲۴ در تعیین مسیر سال آینده بسیار مهم است. اگر آمار و ارقام بزرگ‌ترین اقتصاد جهان نشانه‌هایی از بهبود سریع‌تر را نشان دهد، موضع خوش‌بینانه انس حفظ خواهد شد.

پیش بینی قیمت جهانی طلا

روند صعودی پس از سه بار رسیدن به سطح قیمت ۱۶۱۹ دلار در دسامبر، اکتبر و نوامبر سال گذشته آغاز شد. این یک رالی صعودی بود که در نهایت قیمت جهانی طلا را به بالاتر از بالاترین سطح تاریخی (۲۰۶۹) یعنی ۲۱۴۸ دلار رساند.

اندکی پیش از نشست FOMC در چهارشنبه گذشته، ارزش اونس جهانی طلا در برابر دلار آمریکا در خط میانی قرار گرفت و سپس به میزان قابل توجهی افزایش یافت. در این سناریو، روند انس صعودی در نظر گرفته شده است و بر این اساس لمس موازی بالایی خط وسط هدف طلای جهانی انس در میان مدت خواهد بود.

نکته منفی در نمودار قیمت جهانی طلا، بی ثباتی قیمت پس از شکست جعبه قرمز (سقف ۲۰۲۳) و خط افقی ترسیم شده (سقف تاریخی قبلی طلای جهانی در سطح ۲۰۶۹ دلار) است. این رفتار طلای جهانی می تواند BOF باشد. در این صورت باید تا اواسط کانال ۱۹۰۰ دلاری منتظر اصلاح قیمت باشیم.

تعیین اینکه کدام سناریو رخ خواهد داد بستگی به سیگنال هایی دارد که در رفتار قیمت در محدوده فعلی و همچنین در خط وسط (اگر قیمت به آنجا بازگردد) منعکس شده است. احساسات بازار و انتظارات معامله گران و سرمایه گذاران از فدرال رزرو نیز سرنخی برای شناسایی سناریوی محتمل تر خواهد بود.

در حال حاضر، اگر انتظارات ۷۰ درصدی بازار در مورد کاهش نرخ در ماه مارس باقی بماند و از سوی دیگر، آمار و داده های اقتصاد آمریکا چشم انداز مثبتی را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ نشان دهد (به دلیل دست باز فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره) ) انسان باید منتظر باشد تا انس به سقف تاریخی و حتی بالاتر برسد. بنابراین می توان گفت که احتمال وقوع سناریوی صعودی بیشتر است.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا