طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا/ بازدهی طلا بهتر از دلار است

جواد فلاحیان، تحلیلگر اقتصادی در گفت و گو با ایران تحلیل:






رشد قیمت در بازار طلا تحت تاثیر دو عامل دلار و اونس جهانی طلا است. قیمت دلار مدام تحت کنترل سیاستگذاران است و اونس طلای جهانی نیز با اخبار بازارهای جهانی حرکت می کند. جواد فلاحیان، کارشناس اقتصادی معتقد است: روند قیمتی عوامل موثر بر بازار طلای داخلی رو به افزایش است و قیمت طلا بازدهی بهتری نسبت به دلار دارد.



به گزارش ایران تحلیل، عملکرد قیمت طلا و سکه در دو هفته اخیر در محدوده مشخصی نوسان داشته است. معاملات طلا در اکثر روزها اردیبهشت تحت تاثیر اعتراض به راه اندازی سامانه جامع معاملات بود و معاملات به پایین ترین حد خود رسیده بود. جواد فلاحیان، کارشناس اقتصادی معتقد است که توسعه دلار در کوتاه مدت تحت تاثیر سیاستگذاران منجمد شده و اصلاحی در توسعه اونس جهانی طلا را با روندی صعودی پیش بینی می کند. او فرض می کند که قیمت جهانی دلار و طلا در میان مدت افزایش خواهد یافت و این امر تأثیر مستقیمی بر بازار داخلی طلا خواهد داشت.

رشد همزمان طلا و دلار باعث افزایش قیمت داخلی طلا می شود

جواد فلاحیان، کارشناس اقتصادی درباره روند توسعه قیمت طلا در بازار داخلی از منظر بازارهای جهانی گفت: با فرض وجود ثبات در بازار ارز، می توان بازار طلا را به دو قسمت تقسیم کرد تاثیر نرخ دلار و دیگری اونس جهانی طلا است.

وی افزود: مدت‌هاست که روند صعودی اونس جهانی را مشاهده می‌کنیم و انتظار می‌رود این روند ادامه داشته باشد. بنابراین اگر دلار و اونس جهانی طلا به طور همزمان رشد کنند، بازار طلای داخلی نیز با تاخیر زمانی رشد خواهد کرد.

کاهش اونس جهانی طلا کوتاه مدت است

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه قطعاً طلا می تواند بازدهی بهتری نسبت به دلار داشته باشد، خاطرنشان کرد: کاهش اونس جهانی طلا ماهیت کوتاه مدتی دارد هر بار که شاهد رونق اونس جهانی بودیم. اما به طور کلی، روند قیمت جهانی طلا در میان مدت صعودی است.

فلاحیان با تاکید بر اینکه همواره فراز و نشیب هایی در مسیر قیمت ها وجود دارد، تصریح کرد: باید توجه داشت که در چند سال گذشته طلای جهانی همواره در محدوده ۲۰۰۰ دلار در نوسان بوده و هر بار که به این محدوده رسیده است، نتوانسته است از سطح مقاومت عبور کنید اکنون طلای جهانی از این محدوده عبور کرده و ممکن است در کوتاه مدت روند اصلاحی و نزولی داشته باشد اما در میان مدت روند صعودی خواهد داشت.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا