طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا در هفته اول خرداد/ طلافروشی‌ها در پاسخ به وعده وزارت صمت بازگشایی شدند

به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در اواسط هفته گذشته کاهش یافت و ابتدای هفته را با کاهش قیمت به پایان رساند. کاهش قیمت جهانی اونس طلا و کاهش محدود قیمت دلار باعث شد تا ریتم بازار طلا کاهش یابد و سکه امامی ۸۰۰ هزار تومان ارزان شود.

این بازار که نزدیک به یک ماه به دلیل اعتراض به اجرای سامانه جامع معاملات تعطیل شده بود، در اولین روز هفته بازگشایی شد و با توجه به اطمینان مسئولان ذیربط وزارت حراست، فعالیت خود را از سر گرفت.

فعالیت بازار طلا با اطمینان وزارت حفاظت اطلاعات از سر گرفته شده است

ابراهیم محمدولی، فعال صنفی و رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت وگویی در این باره اظهار نظر کرد. ایران تحلیل وی به بازگشایی بازار طلا اشاره کرد و گفت: شنبه پنجم. خرداد چراغ های بازار طلا روشن بود و ویترین ها در حال آماده شدن بودند. این بازگشایی بر اساس تعهدات مسئولان مربوطه وزارت صمت صورت گرفت. اگرچه هنوز وعده‌ها به طور کامل عملی نشده است، اما امیدواریم که مشکلات به زودی برطرف شود.

وی افزود: با رفع مشکلات سامانه جامع معاملات، همکاران ما معاملات خود را در این سامانه ثبت خواهند کرد.

مشکلات سیستم جامع معاملات باید برطرف شود

محمدولی با اشاره به اینکه درصد کمی از طلافروشان معاملات خود را در سامانه جامع معاملات ثبت می کنند، گفت: این سامانه باید امکان خرید و فروش را داشته باشد. به عنوان مثال، اگر من می خواهم طلا بفروشم، اگر کسی طلای مستعمل آورد، باید بتوانم آن را بخرم. چنین کمبودهایی باید برطرف شود.»

وی در مورد امنیت سامانه جامع تجارت گفت: نه تنها در کشور ما بلکه در هر کشور دیگری سیستم ها به راحتی قابل هک هستند. بنابراین، همکاران ما انتظار دارند که این اتفاق رخ ندهد. زیرا این مقادیر زیاد است و در صورت حمله هکری ممکن است خطری برای زندگی وجود داشته باشد.

پیش بینی قیمت طلا در هفته اول خرداد

محمدولی درباره روند رشد قیمت طلا در هفته های گذشته گفت: از روز یکشنبه تا حوالی سه شنبه هفته گذشته نوسانات در بازار طلا شدید و افزایش یافت. اما از بعدازظهر سه شنبه قیمت ها کاهش یافت و روز شنبه نسبت به هفته قبل کاهش داشت.

وی به کاهش قیمت جهانی اونس طلا از جمعه ۱۳ اشاره کرد خرداد وی تصریح کرد: ثبات قیمت دلار و کاهش ارزش طلای جهانی از جمله عواملی است که در روزهای اخیر باعث شده تا قیمت طلا و سکه نسبتا آرام شود.

این فعال صنفی گفت: امیدواریم روند نزولی در بازار طلا ادامه یابد، مگر اینکه اتفاق غیرمنتظره ای رخ دهد، اگر حداقل در این هفته آرامش در بازارها حاکم شود، بتوانیم نسبت به ماه ها و هفته های گذشته آرامش داشته باشیم و ثبات.»

وی با پیش‌بینی روند نزولی بازار طلا در هفته آینده، افزود: طلا فلز حساسی است و هر اتفاقی بی‌درنگ بر قیمت طلا تاثیر خواهد گذاشت. اما این مسیر نشان می دهد که در این هفته آرامش بیشتری در قیمت طلا و سکه خواهیم داشت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا