طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری/ منطقه شیرین خرید طلا چه قیمتی‌ست؟

مجتبی دیبا، تحلیلگر بازار مالی در گفت و گو با افق میهن گفت:






روند منفی بازارهای جهانی و کاهش قیمت جهانی اونس طلا در هفته گذشته منجر به کاهش قیمت در بازار داخلی طلا شد. به این ترتیب قیمت طلا و سکه هفته سوم خرداد را با بازدهی منفی به پایان رساندند. آیا این روند نزولی ادامه خواهد داشت؟ مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در گفت و گو با شرایط افق میهن، از کاهش قیمت سکه تا ۳۷ میلیون تومان در صورت تحقق خبر داد.



به گزارش افق میهن، بازدهی هر دو بخش از بازار طلای ایران در هفته گذشته منفی بود. قیمت سکه ۱.۸۴ درصد کاهش را به ثبت رساند و در انتهای نمودار عملکرد بازار قرار گرفت. قیمت طلای ۱۸ عیار نیز ۱.۶۲ درصد کاهش یافت و پس از سکه بیشترین بازدهی منفی را در بین بازارهای رقیب به ثبت رساند.

کاهش قیمت جهانی اونس طلا در ده روز گذشته و فراز و نشیب تلاش این فلز گرانبها برای بازگشت به اوج قیمت خود در ماه گذشته یکی از دلایل کاهش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی این در حالی است که قیمت دلار در بازار تهران تحت کنترل شدید بازارساز است و انتظار نمی رود دلار حداقل تا زمان انتخابات حرکت محسوسی داشته باشد. بر این اساس بازار طلا و سکه ایران در حال حاضر تحت فشار دو اهرم دلار و اونس جهانی طلا قرار دارد. اما این روند تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و در کدام منطقه قیمتی ارزش خرید طلا و سکه را دارد؟

تا انتخابات، بازارها در کما کامل هستند

مجتبی دیبا، تحلیلگر بازارهای مالی با تاکید بر اینکه بازارها با توجه به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو عملا در کما هستند، به افق میهن گفت: یعنی هر دو فعال بازار. معامله گران و بازارسازان هنوز به نتیجه نهایی در مورد خریدار بودن در این بازار نرسیده اند و به همین دلیل است که همه دست به دست هم داده اند تا پس از انتخابات تصمیمات جدیدی بگیرند.

وی افزود: نزدیک شدن به عید قربان و تأثیرگذاری بر بازاری مانند هرات نیز یکی از عواملی است که می تواند بر بازار دلار داخلی تأثیر بگذارد.

شکست منطقه فعلی باعث افزایش قیمت طلا به ۳.۱ میلیون تومان می شود

دیبا در راستای پیش‌بینی قیمت طلای ۱۸ عیار به محدوده سه میلیون و ۲۸۰ هزار تومانی اشاره کرد و توضیح داد: این محدوده که بارها درباره آن صحبت کرده‌ایم، حوزه مهم و سرنوشت‌سازی است که شکست آن می‌تواند روی قیمت تاثیرگذار باشد. طلا به سطح یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان سقوط کرد. او اضافه کرد: “اما در غیر این صورت، این سطح قیمت فعلی، ورود بهینه به بازار طلا است.»

قیمت سکه می تواند تا ۳۷ میلیون تومان کاهش یابد

دیبا توضیح داد:البته در حراج سکه که هفته گذشته توسط بانک مرکزی برگزار شد، اعداد خوبی هم برای خرید وجود داشت و به نظر می رسد این موضوع می تواند نشانه ای از کاهش قیمت سکه در بازار باشد. او اضافه کرد: “البته در این میان نمی توان از تاثیر قیمت جهانی هر اونس طلا غافل شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا