اخبار اقتصاد ایران

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه/ سکه به ۴۰ میلیون تومان می رسد؟ :: ایران تحلیل

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: به دلیل اینکه قیمت طلا و سکه در پایان سال بود، احتمال افزایش قیمت را کم می دانم، زیرا باید قیمت را تثبیت کرد.

به گزارش ایران تحلیل، نادر بذرافشان در پاسخ به این سوال که وقتی بازار طلا و سکه در سال جدید شروع به کار کند فکر می کنید سکه ۴۰ میلیون تومانی نصیب آن شود؟ وی تصریح کرد: الان اصلا نمی توان پیش بینی کرد؟ ببینید افزایش قیمت هنوز از ماه اول نگذشته است.

وی افزود: این چیزی است که من همیشه می گویم. اگر بعد از یک ماه قیمت ها تثبیت شود، احتمال کاهش بسیار کم است، اما همچنان احتمال افزایش وجود دارد. اما با توجه به اینکه این قیمت ها در روزهای پایانی سال بود، به نظر من احتمال افزایش قیمت کم است، زیرا باید قیمت را تثبیت کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: البته ممکن است بعد از تعطیلات ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در قیمت سکه و یا ۵۰ و ۶۰ هزار تومان در قیمت طلا اصلاح داشته باشیم. البته اگر نوسانات نرخ ارز و انس طلا نداشته باشیم. اما اگر تا آخر فروردین اگر به یک ماه برویم و قیمت ها در حد فعلی باقی بماند و قیمت یک ماه تثبیت شود، احتمال کاهش قیمت بسیار کم است.

بذرافشان گفت: در مجموع برای اظهار نظر درباره تغییرات قیمت در سال جدید زود است. اما در رابطه با بازار جهانی طلا پیش بینی می شود که در سال جدید افزایش قیمت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۰ روز گذشته انس طلا سقف شکسته است. پیش بینی کارشناسان ۲۵۰۰ دلار در هر اونس در سال جدید بود. اگر این افزایش قیمت را در بازار جهانی طلا داشته باشیم، بازارهای داخلی دنیا را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا