طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه یک اسفند 1402

به گزارش ایران تحلیل:






در سومین روز هفته قیمت طلا و سکه متعادل نبود. قیمت طلا در قطعات سنگین افزایش و سکه کاهش یافت و قیمت سایر قطعات بدون تغییر باقی ماند. معامله گران هر پیش بینی در بازار طلا را وابسته به نوسانات قیمت دلار می دانند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه روز دوشنبه با دو روند متفاوت معامله شد. قیمت طلا همگام با روند افزایشی قیمت جهانی طلا افزایش یافت و قیمت سکه نیز با کاهش و نوسانات محدود دلار مرتبط بود. سکه سنگین امروز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۰۰ هزار تومان رسید. روز دوشنبه حباب سکه در همه قسمت ها افت ارزشی را به ثبت رساند و حباب سکه امامی با افت تقریبا ۳۰۰ هزار تومانی به کانال پنج میلیون تومان بازگشت.

کارشناسان اقتصادی معتقدند پیش بینی قیمت طلا و سکه به حرکت قیمت دلار در بازار بستگی دارد، بازاری که به گفته آنها پیش بینی در آن دشوار است.

تصویر 19 فوریه 2024 در 5:53:03 ب.ظ

بازگشت بازار طلا به بهمن مثبت بود

قیمت طلا و سکه را در یک ماه بررسی کنید بهمن این نشان می دهد که طلای ۱۸ عیار در مدت مذکور ۴.۳۳ درصد و سکه امامی نیز ۳.۷۹ درصد افزایش داشته است.

لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، قیمت جهانی طلا در مقایسه با قیمت سال ۲۰۱۶ تقریباً چهار دلار افزایش یافته است.

سکه بهار به کانال ۳۰ میلیونی بازگشت

حباب در خانواده سکه کوچک شده است

قیمت طلا در روز دوشنبه ۳۰ بهمن بر خلاف روند نزولی و خنثی، بازار سکه رشد کرد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۵۴ هزار تومان افزایش به ۱۲ میلیون و ۲۵۱ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشت و ۲ میلیون و ۸۲۷ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسید.

روز دوشنبه حباب خانواده سکه روند متعادلی را نشان داد و به طور پیوسته کاهش یافت. حباب سکه امامی ۲۹۸ هزار تومان، سکه بهار ۱۶۶ هزار تومان، نیم سکه ۴۸ هزار تومان، ربع سکه ۲۴ هزار تومان و سکه گرمی ۱۲ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا